תלונות על סלקום TV הגיעו למועצת הכבלים והלוויין

שירותי הטלוויזיה החדשים של סלקום אינם כפופים כיום לרגולציה כלשהי ■ מסלקום נמסר בתגובה: "אנו ממליצים למתחרים לפעול להורדת מחירים במקום להתעסק בעצירת התחרות"

ניר שטרן / צילום: איל יצהר
ניר שטרן / צילום: איל יצהר

תלונות על שירותי הטלוויזיה של חברת סלקום הגיעו למועצת הכבלים והלוויין. זאת, למרות שהרגולטור האמון על פיקוח שידוריהן של הוט ו-yes לא אחראי על שידורי מיזם הטלוויזיה של חברת הסלולר.

למעשה, החוק לא הסדיר כל רגולציה למיזם הטלוויזיה של סלקום, והוא פועל ללא רישיון מוגדר בחוק ולא מחייב את סלקום באף כלל או תקנה, כולל אלה הנוגעים לכבלים והלוויין המעוגנים בחוק להגנת הצרכן.

על-פי גורמים במועצת הכבלים והלוויין, מדובר בתלונות ספורות המגיעות בתדירות של תלונה או שתיים ביום, ואלה עוסקות בעיקר ביכולת של החברה להתחייב בפני צרכניה על הרכבי החבילות. במועצה משיבים לפונים כי אין ביכולתה לטפל בפניות.

yes והוט מחויבות בשורה ארוכה של חוקים וכללים ונתונות לפיקוח הדוק של מועצת הכבלים והלוויין - בעוד החברה שאמורה להתחרות בהן לא מחויבת לאף רגולטור.

בין היתר מפקחת מועצת הכבלים והלוויין באדיקות על מבצעי החברות, לא מתירה להן לשנותם ללא בקשה מוקדמת ובוחנת כל התחייבות שקיימת מול הצרכן. זאת, לצד דרישות לחובות השקעה בתוכן - 8% מסך ההכנסות, בקשת אישור להעלאה או להורדה של כל ערוץ, וכמובן איסור מוחלט בתוכן שיווקי ובפרסומות. סלקום, על פניו, לא מחויבת לאף אחד מחוקים אלה.

בהמלצות הביניים של ועדת שכטר, שאמורה הייתה לדון באסדרת השידורים המועברים באמצעות האינטרנט, הומלץ להכניס את מיזמי התוכן באינטרנט לאסדרה המבוססת על נתח השוק שלהם - ככל שיגדל חלקם בשוק, כך יושתו עליהם יותר חובות.

כמו כן, הוועדה בראשות עמית שכטר ביקשה להתיר רישיונות בקלות יתרה על מיזמים מסוג זה. ואולם, בשל הבחירות הואטה משמעותית עבודת הוועדה, והיא טרם העבירה את מסקנותיה הסופיות.

עד היום, למעשה, כשלה המדינה בהכנה להגעתם של שידורי תוכן שאינם טלוויזיוניים.

בחברות הכבלים והלוויין לא מגיבים לדברים בשלווה. בחברת הלוויין אישרו היום (א') ל"גלובס" כי בחברה בוחנים את כל האפשרויות ובהן הגשת בג"ץ. מעבר לזה סירבו בשתי החברות להגיב לדברים.

מסלקום TV נמסר: "הלקוחות הרבים שהצטרפו לסלקום TV מביעים שביעות-רצון גבוהה מהאלטרנטיבה האטרקטיבית, ואנו ממליצים למתחרים לפעול להורדת מחירים במקום להתעסק בעצירת התחרות".