נדחתה העתירה נגד הפצת "שרלי הבדו" באתר סטימצקי

(עדכון) - לאחר שסטימצקי החליטה כבר שלא למכור את השבועון הצרפתי הסאטירי בחנויות הרשת, גורמים בקרב ערביי ישראל ניסו למנוע את הפצתו בכלל ■ סטימצקי: במכירה באתר אין פגיעה ברגשות הציבור

עוד שלב במאבק של גורמים בקרב ערביי ישראל נגד הפצת השבועון הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו" באמצעות סטימצקי: לאחר שהרשת הודיעה אתמול (א') כי לא תפיץ את העיתון בחנות אלא באינטרנט, הבוקר (ב') הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה בדרישה לאסור עליה להפיץ את העיתון גם באתר סטימצקי.

הרשת מצידה התעקשה למכור את המגזין באתר. בתשובתה של סטימצקי לבית המשפט הבהירה הרשת כי מדובר בכתב-עת שנמכר באמצעות האינטרנט בלבד ואשר אינו מוצב לעין כל בזירה הציבורית, ומכאן שאין במכירה פגיעה ברגשות הציבור.

רשת סטימצקי מפיצה מזה שנים את המגזין הסאטירי הפרובוקטיבי, ולפי ההסכם בין הצדדים, היא קיבלה 600 עותקים מהגיליון המיוחד שיצא לאחר הפיגוע הקשה במערכת העיתון, והתכוונה להפיצם בחנות בקניון איילון ברמת-גן.

ואולם, התגובות שהגיעו מגורמים במגזר הערבי הביאו את סטימצקי להחליט להעביר את המכירות לאתר הרשת. האיומים המרומזים מהמגזר הערבי והחלטת הרשת להעביר את מכירת השבועון לאינטרנט הביאו את מפלגת "ישראל ביתנו" ליזום הפצת העיתון במקומה.

השופטת ריבי למלשטריך-לטר החליטה שלא להיענות לעתירה. לדבריה, "עולה כי זכות התביעה הלכאורית בבקשה זו, כפי שנבחנה, קלושה במיוחד. נוכח מקבילית הכוחות - משגובר משקלו של רכיב זה, מצטמצם משקל מאזן הכוחות. לפיכך, אינני נעתרת לצו הזמני המבוקש".

עוד הוסיפה השופטת כי אין מקום לטעון לפגיעה בסדר הציבורי, וכי סטימצקי משמשת כצינור בלבד למכירת עיתונים וכתבי-עת, עיתונים שכבר הופצו ונמכרו בעולם וניתנים להשגה גם שלא באמצעות סטימצקי.

מרשת סטימצקי נמסר בתגובה: "סטימצקי עוסקת בספרים ובתרבות ולא בפוליטיקה. סטימצקי היא הגוף היחיד שהביא את 'שרלי הבדו' ב-5 השנים האחרונות, היא זו שהביאה את המגזין המדובר, והיא זאת שנלחמת גם היום על חופש הביטוי בישראל והחליטה לעשות זאת בשיקול-דעת ומבלי לסכן את עובדיה".

עוד נמסר מהרשת כי לאחר החלטת בית המשפט, סטימצקי מכרה בפחות מ-7 דקות 550 גיליונות של המגזין הצרפתי.