גרמזיאן: נודע לי על הידיעה ב"כלכליסט" רק אחרי שהעיתון הודפס

באחד האישומים נגד ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר בפרשת הרצת מניות מנופים, נטען כי השניים שתלו ב"כלכליסט" ידיעה שלפיה משפחת גרמזיאן מעוניינת להיות שותפתו של בן-זקן ■ נאדר גרמזיאן: "לא עדכנו אותי על הכתבה"

"אם מדובר על משא-ומתן על נכסים בישראל, הייתי יודע מזה. אני לא יודע מה היה עם ג'קי בן-זקן בניו-יורק, אלא רק שלחברת מנופים יש נכסים בניו-יורק. מעבר לכך, אני לא יכול להעיד על נכסים אחרים. לא עדכנו אותי על הכתבה שפורסמה ב'כלכליסט', ידעתי עליה רק אחרי שהעיתון הודפס" - כך אמר היום (ד') נאדר גרמזיאן בעדותו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב שהתקבלה באמצעות וידיאו קונפרנס.

גרמזיאן הוא אחד מעדי התביעה העיקריים בפרשת הרצת המניות לכאורה בחברת מנופים פיננסיים לישראל (מפל).

במהלך העדות שנשמעה היום באולם הקטן במחוזי בתל-אביב ניסו להקשיב לדבריו גם הנאשמים, ג'קי בן-זקן, איתן אלדר וצביקה קולנברנר, שהגיעו ליום דיונים נוסף במשפטם, באולמו של השופט דוד רוזן.

שיחת הוועידה עם גרמזיאן, אחד מעדי התביעה האחרונים בפרשת מנופים, מניו-יורק החלה בשעות הצהריים. בקונסוליה הישראלית בניו-יורק נמצאים עו"ד אמיר טבנקין, התובע בתיק מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ועורכי דינו של בן-זקן, נבות תל-צור וליה אפריאט.

בעדותו נשאל גרמזיאן בנוגע לאחד האישומים נגד בן-זקן ואלדר, שלפיו ב-22 בנובמבר השניים שתלו בעיתון "כלכליסט" ידיעה על כך שמשפחת גרמזיאן, משפחה יהודית-קנדית בעלת הון, רוצה להיות שותפה של בן-זקן בחברה. לדברי הפרקליטות, שתילת הכתבה הייתה במסגרת הקשר הפסול בין בן-זקן לאלדר, להעלאת שער מניית חברת מנופים סמוך לכניסתה למדד תל-אביב 100 בבורסה.

בדיון בחודש ספטמבר אשתקד עלה להעיד יאיר פיליפ, עד תביעה נוסף, שהעיד כי ידע על המשא-ומתן בין בן-זקן למשפחת גרמזיאן ועל הנושא של חברת מנופים. פיליפ, יזם בתחום הנפט ומי שהיה שותף עסקי לשעבר של משפחת גרמזיאן, נשאל בעדותו על המגעים שהתפתחו לקראת פרסום הכתבה ב"כלכליסט".

עו"ד נבות תל-צור, בא-כוחו של בן-זקן, שאל את גרמזיאן בחקירה הנגדית אודות הפגישות והיחסים עם אנשי עסקים, כאשר הגיע לפגישות חפוזות בישראל. גרמזיאן נשאל על היכרות עם דני ברנט, מי שקישר בין פיליפ לגרמזיאן, וכן על ההיכרות עם נוחי דנקנר.

"במסגרת איזה עניין נפגשת עם נוחי דנקנר?", נשאל גרמזיאן על-ידי עו"ד תל-צור, והשיב: "נפגשנו בנושא של רכישת זכויות של גז ושמן".

בדבריו אלה התייחס תל-צור לכתבה שהתפרסמה ב"גלובס" באוקטובר 2010 בנוגע לניסיונות של אי.די.בי למכור את השליטה בכלל ביטוח למשפחת גרמזיאן באותה תקופה. "תאשר לי את הדברים האמורים בכתבה, שהמשפחה תכננה לשכור יועצים שיסייעו לה במשא-ומתן מול נוחי דנקנר לרכוש את כלל ביטוח", הטיח תל-צור בגרמזיאן.

לדברים אלה השיב גרמזיאן: "אני יכול לאשר רק את החלק הנוגע לרצון שלנו (של המשפחה ס' כ') להשתלב בחיפושי הנפט והגז, ואכן לצורך כך נפגשתי עם בכירים במשרד התשתיות בנושאי הגז והנפט. אך אני מכחיש את הידיעה ששכרתי יועצים לענייני ביטוח שייסעו לי במשא-ומתן".

חזרה לכתבה ב"כלכליסט": לאורך החקירה, עו"ד תל-צור תמה מי הדליף את הידיעות לעיתון. "משפחת גרמזיאן לא הדליפה. מישהו אחר", אמר גרמזיאן.

בעדותו התייחס גרמזיאן להיכרות בינו לבין גולן חזני, הכתב שפרסם את הכתבה ב"כלכליסט" באותו זמן. "פיליפ ודנקנר הכירו את חזני. הייתה פגישה עם דנקנר, והוא הגיע עם חזני. אני לא אהבתי את זה. חשבתי שהוא הגיע מהמשרד של דנקנר. אף פעם לא דיברתי עם חזני בענייני עסקים".

לדבריו, חזני היה "צץ" כל פעם כשגרמזיאן היה מגיע לביקור בארץ.

עו"ד תל-צור שאל מי הדליף כתבה אחרת, שפורסמה ב"כלכליסט" ביום 29 לנובמבר 2010, ובה נכתב שמשפחת גרמזיאן תשקיע בשמן וגז דרך שלד בורסאי בישראל.

לדברים אלה השיב גרמזיאן: "ככל הנראה מי שפרסמו את הדברים היו 25% של החברה, זה לא היה אנחנו. לא עסקנו בפרסום, יש לנו אחריות כלפי בעלי המניות".