לאחר פיצוץ השיחות: כיל ממשיכה עם הפיטורין בתרכובות ברום

החברה הגישה היום לוועד העובדים ולהסתדרות רשימה של 140 המועמדים לפיטורי התייעלות מטעם הנהלת החברה

תרכובות ברום של כיל, הודיעה היום (ה'), כי היא ממשיכה בתהליכי הפיטורין. זאת, לאחר שאתמול הודיע ועד העובדים בתרכובות ברום, שמקבוצת כיל, על פיצוץ בשיחות עם ההנהלה בעקבות דרישתה לפיטורי התייעלות.

במסגרת זו, ובהתאם לתנאי ההסכם הקיבוצי, הגישה החברה היום לוועד העובדים ולהסתדרות רשימה של 140 המועמדים לפיטורי התייעלות מטעם הנהלת החברה, ובמקביל נשלחו לעובדים הכלולים ברשימה מכתבים אשר מודיעים להם על כך שהם כלולים ברשימת המועמדים לפיטורין.

הנהלת כיל זימנה לפני כחודשיים 144 מעובדי מפעל תרכובות ברום שבנאות חובב לשימוע לפני פיטורים. בכיל הסבירו את המהלך בתוכנית התייעלות שגובשה בחברה בעקבות המשבר בשוק הברום בעולם, צמיחה איטית וירידה במחירים. זאת, בנוסף להחלטת הממשלה לאמץ את ההמלצות של ועדת ששינסקי, שקבעה כי על כיל לשלם למדינה החל משנת 2017 מס על רווח יתר בשיעור של 42%. בכיל אומרים כי בעקבות יישום ההמלצות, החל מעוד כשנתיים היא תשלם למדינה מסים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל בשנה, ולפיכך היא נאלצת להתאים את פעילותה לסביבת המס החדשה.

אלא שהפיטורים שתוכננו בתרכובות ברום בוטלו בעקבות עתירה שהגישו העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. זאת, לאחר שהצדדים נשלחו לקיים שיחות אינטנסיביות בניסיון להגיע להסכמות. לדברי בן סניור, הנהלת החברה דחתה הצעות שהעלה הוועד לפרישה מוקדמת של עשרות עובדים, נקטה בפעולות חד-צדדיות, כמו ביטול הסעות של עובדים בשעות נוספות, קיצוץ בתקנים ועוד.

בכיל אומרים כי "ההנהלה מסרה לנציגי הוועד חומר רב בכל הנוגע לתכניות ההתייעלות המוצעות על ידי ההנהלה והציעה שוב ושוב את מתכונת תכניות ההתייעלות והסבירה אותן לעומקן. למרבה הצער, ועד העובדים פעל באופן בלתי אחראי, מנותק מהמציאות, תוך נקיטת טקטיקה מכוונת של משיכת זמן וגרירת רגליים, התנגדות לכל תהליכי ההתייעלות הנדרשים, סירוב לצמצום תקנים מיותרים או אף לניוד עובדים, ותוך התעלמות מתנאי ההסכם הקיבוצי ומהמצב בו נתון מפעל תרכובות הברום".