קרן של פנחס בוכריס ויובל בהרב מגייסת 50 מיליון דולר

הקרן, ששמה State of Mind Ventures, תשקיע בחברות שיפעלו בתחומי הביג דאטה, חלל, תקשורת, סייבר, תשתיות ענן וראייה ממוחשבת

פנחס בוכריס / צילום: יוסי צבקר
פנחס בוכריס / צילום: יוסי צבקר

החגיגה בתחום ההיי-טק נמשכת: קרן הון סיכון חדשה מנסה לרכב על גל הגאות ולגייס כ-50 מיליון דולר. את הקרן, ששמה State of Mind Ventures, הקימו פנחס בוכריס ויובל בהרב. הקרן תשקיע כ-1 עד 2 מיליון דולר בשלבים מוקדמים (seed) בחברות שיפעלו בתחומי הביג דאטה, חלל, תקשורת, סייבר, תשתיות ענן וראייה ממוחשבת. הקרן כבר השקיעה כ-4 מיליון דולר בשלוש חברות - Twiggle, Cabara ו-SpacePharma.

בוכריס, תת אלוף במילואים, פיקד על יחידת 8200 שרבים מבוגריה השתלבו בהיי-טק הישראלי. בהמשך דרכו הוא שימש כמנכ"ל משרד הביטחון. בהרב הוא משקיע אנג'ל, לשעבר שותף בקרן סקויה ובנוסף כיהן בעבר בתפקיד בכיר בחברת אמדוקס. השניים ישקיעו בקרן את כספם הפרטי ואליהם תצטרף קרן ויזרע של שלמה קאליש ורענן גרובמן ומשקיעים נוספים שעדיין לא נחשפו בשלב זה. את הקרן החדשה ילווה, בתור יועץ וחבר ועדת ההשקעות, האנג'ל גיגי לוי-וייס, שניהל בעבר את חברת הטכנולוגיה 888.

ההשקעה הראשונה של הקרן היא בסטארט-אפ המסקרן SpacePharma, שמפתח פיתרון שאמור לאפשר לחברות תרופות, מזון וכימיקלים לבצע מחקרים בחלל. הטכנולוגיה של SpacePharma מאפשרת במהירות ובעלות נמוכה יחסית, להגיע להישגים מדעיים בתחומים שונים בהם מיפוי גנים, מציאת חיסונים, פיתוח תרופות ועוד. החברה הוקמה על ידי יוסי ימין, לשעבר מפקד מערך הלוויינים של חיל המודיעין, ועידו פריאל, מאנשי הטכנולוגיה הבכירים של מערך הלוויינים בישראל.