עובד בחברה נכדה של אלביט מת באופן מסתורי בסעודיה

הסעודים: כריס קריימר התאבד מחדר המלון בו שהה ■ משפחתו של קריימר: הסעודים ניסו לסכל את העסקה לא הצליחו - וחיסלו את קריימר

סעודיה / צילום: שאטרסטוק
סעודיה / צילום: שאטרסטוק

תעלומה סביב מותו של כריס קריימר, עובד בחברת מערכות ההגנה קולסמן (Kollsman), חברה נכדה של אלביט מערכות בארה"ב.

הרשויות בעיר טאבוק (Tabuk) שבסעודיה טוענים כי קריימר התאבד לאחר שנפל מהקומה השלישית במלון בו שהה (Sahara Makarim Hotel). אלא שבני משפחה וחברים של קריימר טוענים שהוא נרצח במסגרת עסקת נשק שהסתבכה. כך דווח ברשת פוקס.

עורך הדין של המשפחה אמר לרשת פוקס: "הייתה בעיה עם הלקוח. מערכת הטילים כבר נמכרה לסעודים והם התלוננו שהיא לא עובדת. קריימר נשלח לשם כדי לבדוק אם הם שגו בתפעול של המערכת".

מדובר במערכת טילי "טאו" ועוה"ד של המשפחה סבור כי הלקוח הסעודי חיבל במערכת לפני שקריימר הגיע לסעודיה ב-8 בינואר, על מנת לסכל את העסקה. משראו הסעודים כי קריימר הגיע לשם ותיקן את המערכת והדגים כי היא עובדת - מישהו שם החליט לחסלו.

דובר חברת קולסמן מסר כי קריימר סייע לטפל במערכת הטילים והדגים לסעודים כיצד להשתמש בה: "הכל עבד כמו שצריך וכריס אפילו פרסם וידיאו של המערכת יורה טילים".

ימים לפני מותו שלח קריימר הודעת SMS למשפחתו בה נכתב כי "ירינו 6 טילים הם החטאה אחת. ה-M109 שלהם ישנים ומלאים בבעיות". אחיינו של קריימר הגיב לו: "זה הולך להיות תיקון קל או שזה ייקח קצת זמן".

קריימר החזיר הודעה נוספת: "הם רוצים לבחון ירי של כמה טילי טאו 2A RF החדשים... אבחן איתם את המערכת עד יום חמישי ואם הם יאהבו את זה נקבל הזמנה עם טון של שדרוגים".

אלביט מערכות מסרה בתגובה: "קבלנו הודעה מחברת קולסמן, החברה הבת של אלביט מערכות אמריקה כי עובד החברה, כריס קריימר, נפטר במהלך נסיעת עבודה. נסיבות מותו נבדקות על ידי מחלקת המדינה האמריקאית. אין לנו פרטים נוספים בשלב זה ואנו ממתינים לעדכון מחמ"ד לחברה הבת אמריקאית שלנו. קריימר עבד בחברה כ-12 שנים. איננו יכולים למסור פרטים אודות הפרוייקט בו עבד אך מדובר במוצר וותיק של חברת קולסמן, מוצר אמריקאי שלא מעורבות בו כל טכנולוגיות ישראליות".