עוד בעלים זר באנגליה: טייקון טונה תאילנדי רכש את שפילד וונסדי

העסקה מוערכת ב-30 מיליון ליש"ט ■ ל-14 מתוך 24 הקבוצות בליגת המשנה באנגליה יש משקיעים זרים

שפילד וונסדי / צלם: רויטרס
שפילד וונסדי / צלם: רויטרס

שפילד וונסדי, אחד ממועדוני הכדורגל העתיקים ביותר בעולם (נוסד ב-1867), מחליף בעלות: קונסורציום תאילנדי, בראשות טייקון המזון דג'פון צ'אנסירי, רכש את הקבוצה תמורת סכום המוערך ב-30 מיליון ליש"ט (כ-45.4 מיליון דולר).

וונסדי, שמשחקת בליגת המשנה באנגליה (הצ'מפיונשיפ) ולא הייתה בפרמיירליג כבר 15 שנה, תקווה לחזור אל הליגה הבכירה באמצעות הכסף של הבעלים החדשים, שמחזיקים בחברה הנחשבת ליצרנית מאכלי הטונה הגדולה בעולם (Thai Union Frozen Group). הם רכשו אותה מאיש העסקים מילאן מנדריץ', שבעבר שלט גם על פורטסמות' ולסטר סיטי.

"הינשופים" סיימו את עונת 2012/13 בהפסדים של 3.7 מיליון ליש"ט, עם הכנסות של 15 מיליון ליש"ט בלבד. החובות שלהם עומדים על כ-11 מיליון ליש"ט. באופן טבעי, הם ישאפו להעפיל אל הפרמיירליג, שם מובטחות הכנסות שנתיות של לפחות 60 מיליון ליש"ט רק מהסכם השידורים של הליגה.

עד כמה גדול החלום הגלובלי להיות בעלים של קבוצת פרמיירליג, ולהגיע אליה באמצעות עלייה מליגת המשנה, יעיד הנתון הבא: על 14 מתוך 24 הקבוצות בצ'מפיונשיפ יש החזקות של בעלים זרים - כולל הבלגי רולאן דושאטלה, בעליה של צ'רלטון אתלטיק, אותה מאמן הישראלי גיא לוזון (ומשחק בה הבלם טל בן חיים).