יאיר לפיד: "מטוס פרטי לראש הממשלה - זו שחיתות"

יו"ר יש עתיד בגל"צ: "התרבות המושחתת השתלטה על חיינו - כל אזרח מרגיש אותה. אנחנו המפלגה היחידה שתטפל בזה" ■ על הרצוג: "פוליטיקאים לא יכולים לבחור בזכות השתיקה - אם כן, שלא יהיו פוליטיקאים"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

יום אחרי שחשף את התוכנית שלו למניעת שחיתות בישראל, כשהוא בוחר לעשות זאת במסיבת עיתונאים מחוץ לכלא מעשיהו, יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, ממשיך לצאת נגד התופעה וטוען כי כשיישב בממשלה הבאה, הוא יעגן בחוק את מניעת השחיתות בכנסת.

לפיד התראיין הבוקר (ג') לגלי צה"ל ואמר כי "השחיתות היא סביבנו, התרבות המושחתת השתלטה על חיינו - היא מקיפה אותנו, וכל אזרח מרגיש אותה, וזה מתחיל מלמעלה. אנחנו המפלגה היחידה שתטפל בזה ונעקר את זה מהשורש".

לפיד התייחס, כדוגמה לשחיתות, לאישור שנתנה הממשלה בראשות נתניהו לרכישת מטוס פרטי לראש הממשלה. "מטוס פרטי זה שחיתות. זה אומר לציבור שהכסף שלו הולך למקומות של נהנתנות - ואת זה צריך לעקר מהשורש", אמר. "כולם עוצמים עיניים בדברים בעייתיים, והכול משחית את עצמו".

לפיד נשאל גם האם הוא חושב שיו"ר העבודה, יצחק הרצוג, הוא מושחת בגלל שהוא בחר לשתוק בכל הנוגע לחוק העמותות - והשיב כי "פוליטיקאים לא יכולים לבחור בזכות השתיקה. אם הם כן בחורים לשתוק, שלא יהיו פוליטיקאים. אנחנו נעביר את זה בחקיקה".

"אני לא מאמין שאני מציין את זה בתור הישג, אבל אף אחד מחברי מפלגת יש עתיד לא חשוד בשחיתות - אנחנו אחת המפלגות היחידות. אנחנו לא עושים חישובים קואליציוניים, וגם לא נעשה", אמר יו"ר יש עתיד.

לפיד נשאל גם על השחיתות לכאורה בקק"ל ואמר כי "כל המפלגות מקבלות כסף מקק"ל - מיליארד שקל בשנה - ובזה צריך לטפל. כשנכנסנו לממשלה, אמרו לי שאני צריך לקבל כספים קואלציוניים מקק"ל, ואני אמרתי ממש לא - זה לא כסף של אמא שלי, זה כסף של הציבור".