"ישראל היא שילוב של קריאטיביות טכנולוגית וגישה שהכול אפשרי"

דיויד קרשאו, מנכ"ל קבוצת הפרסום M&C SAATCHI, שוהה בימים אלה בארץ, לאחר שהקים שלוחה מקומית יחד עם שותפים ישראליים ■ בראיון ל"גלובס" הוא מסביר את הבחירה להתרחב דווקא לישראל

"אנחנו לא חברה של מיזוגים ורכישות, האסטרטגיה שלנו היא לאתר אנשים טובים שמתאימים לנו ולא לרכוש מחזורי מכירות שנוצרו על-ידי אחרים" - כך אומר היום (ה') דיויד קרשאו מנכ"ל העולמי של קבוצת M&C SAATCHI, השוהה בימים אלה בישראל.

כפי שנחשף ב"גלובס", M&C SAATCHI חברה לפרסומאים אלון הוכדורף, לשעבר מנכ"ל זניט מדיה, ולצור גולן וענת בן-נתן מפרסום בן-נתן, לצורך הקמת שלוחה מקומית של המשרד שהחל לפעול בתקופה האחרונה.

M&C SAATCHI היא קבוצת פרסום המונה כ-30 סניפים בפריסה עולמית, שאותם הקימו האחים סאצ'י לפני כ-15 שנה, לאחר שפרשו מסוכנות סאצ'י&סאצ'י שאותה ייסדו, וזאת על רקע סכסוך מסחרי.

קרשאו, שמלווה את האחים סאצ'י עוד מימיהם בסאצ'י&סאצי, בוחר במודע בהתנהלות אחרת מזאת המאפיינת את תאגידי הפרסום הגדולים. לדבריו, "אותנו מעניין ליצור שותפויות יזמיות עם אנשים. אנחנו לא מעוניינים באנשים שמחפשים אקזיט, שרוצים 'לקנות החוצה', אלא באנשים שמתחברים לחזון שלנו ורוצים להישאר".

- זה שאתם לא רשת גדולה לא משחק לרעתכם?

"הוכחנו שיש לנו מיצוב מאוד אפקטיבי להציע ללקוחות - תאגיד קטן ויעיל יותר שאין בו ביורוקרטיה עמוסה וחוסר יכולת לנוע במהירות, כפי שקיים בתאגידים הגדולים. היתרון שלנו מבחינת הלקוח הוא מצוינות בכל משרד, בלי ההיררכיה של מנהיגות אזורית וגלובלית.

"גם שיטת העבודה שלנו שונה: בקונגלומרטים ההתמחויות השונות כמו יחסי ציבור וכו' מופרדות - זה חלק מפונקציית הגודל שלהם, ואילו ואנחנו מאמינים במודל שמשקף אינטגרציה אמיתית ומלאה ללקוחות, ולא שיחידות ההתמחות השונות נפגשות ביום ההצגה של פרזנטציה ללקוח או בעבודה על מכרז. אצלנו העבודה של כל היחידות משותפת, כל הזמן. למשל, לפני שנה רכשנו חברת דיגיטל באנגליה שנקראת Lean Mean Fighting Machine, ופעילותה מוזגה מיד לתוך החברה".

- מה אסטרטגיית ההתרחבות שלכם ולמה הקמתם משרד בישראל?

"אנחנו פותחים רק משרד או שניים בשנה, ולכן זה מאוד משמעותי שבחרנו להשקיע בישראל. מבחינתנו זאת מחויבות לטווח ארוך, בשוק שאנחנו רואים כחדשני והיי-טקי. המשרד הנוסף שאנחנו שוקלים לפתוח השנה הוא באיסטנבול בטורקיה. מצאנו שותף ראוי, אבל העסקה עדיין לא סגורה.

"כל האסטרטגיה של הקבוצה שלנו היא לתמוך ביזמים מקומיים, ואין שוק יזמי יותר מישראל, שבה יש שילוב ייחודי של קריאטיביות טכנולוגיה והגישה של 'הכול אפשרי'. ב-M&C SAATCHI תמיד הגדרנו אנרגיה כמרכיב עיקרי, וההתרשמות שלי מישראל היא שהישראלים הם סופר-אנרגטיים - בעיקר בפן המסחרי".

יחידת השקעות בסטארט-אפים

כמו בכל סוכנויות הפרסום הבינלאומיות, גם ב-M&C SAATCHI מביעים התעניינות גדולה בסטארט-אפים ובטכנולוגיות ישראליות. לרשת יש יחידת השקעות מתמחה בנושא, שהגדירה לעצמה השקעות של כמיליון ליש"ט בשנה. לכן, באופן טבעי בשהותו בישראל נפגש קרשאו עם נציגים ממספר סטארט-אפים וחממות טכנולוגיות.

"בין היתר החלטנו להשקיע בשוק המקומי גם בגלל תעשיית הסטארט-אפים. אנחנו כבר מאוד מעורבים בזה בלונדון, אבל ישראל מציעה עניין גדול אף יותר מבחינת סטארט-אפים שעמם אפשר לעבוד, לעזור להם או להשקיע בהם", מסביר קרשאו.