הרכבת: חשש לשביתה ביום א'; הוועד: סתם פאניקה

סכסוך בין ועד העובדים להנהלת הרכבת עשוי להשפיע על הנוסעים ביום הכי עמוס בשבוע ■ בוועד הודיעו על השבתה של מוסך הקישון, והרכבת חוששת ש-12 רכבות נוסעים יבוטלו ■ ועד העובדים: ההנהלה זורעת בהלה מיותרת

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

חשש לשיבוש בתנועת רכבות הנוסעים ביום ראשון: בהנהלה הודיעו הבוקר (ו') כי לאור הנחית ועד עובדי הרכבת על השבתה של מוסך הקישון, קיים חשש לביטול 12 רכבות נוסעים, כבר מיום ראשון.

"בשלב זה לא ידוע איזה קווים יפגעו", מסרו שם. "הנהלת רכבת ישראל מצרה על פגיעה אפשרית בנוסעים ותעשה כל מאמץ למזער את אי-הנוחות".

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "ועד העובדים הנחה את עובדי המוסכים לעבוד במתכונת מצומצמת באופן שלא יפגע בציבור הנוסעים. לא ברור לוועד העובדים מדוע ההנהלה מוציאה הודעות לא נכונות לעיתונות שכל תכליתן לזרוע בהלה מיותרת אלא אם בכוונת ההנהלה להשבית רכבות בעצמה".

לפני יומיים נמנעה השבתת הרכבת, לאחר שההנהלה הסכימה להפעיל את הרכבות כסדרן, זאת לאחר שההסתדרות התחייבה שהפקחים יגיעו עם הציוד הבטיחותי הנדרש.

ההנהלה הודיעה אז כי תיאלץ להשבית את התנועה במסילות, בעקבות הנחיה שהוציא הוועד לפקחים שלא להגיע לעבודה כשהם לבושים במדים ומצוידים באמצעי הבטיחות הנדרשים.