דאעש שרף למוות 3 עיראקים; ירדן הרגה 35 פעילי הארגון

ימים אחדים לאחר שפרסם הארגון את סרטון ההוצאה להורג של טייס ירדני בשריפה, הוא הרג 3 עיראקים באופן דומה ■ תקיפות חיל האוויר הירדני נגד הארגון התרחבו גם לעיראק

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציאו היום (ו') להורג שלושה אזרחים עיראקים - כך דווח בערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". על-פי הדיווח, השלושה הוצאו להורג במרכז עיראק על-ידי שריפתם למוות, בדומה לאופן שבו הוצא להורג לאחרונה הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, שהיה שבוי בידי הארגון.

ביום שלישי האחרון פרסם דאעש סרטון ובו נראה אל-כסאסבה נשרף למוות. זאת לאחר שהמגעים שהתקיימו לשחרורו בין ממשלת ירדן לבין נציגי הארגון האיסלאמיסטי קרסו משום שדרישתם של הירדנים לקבל הוכחה לכך שאל-כסאסבה עודנו בחיים לא נענתה. הממשלה הירדנית מסרה כי הוא הוצא להורג כבר בתחילת ינואר, קביעה שככל הנראה מסתמכת על בחינת הסרטון.

בתגובה על הריגתו של אל-כסאסבה, הוציאה ירדן להורג מחבלת של דאעש שהייתה כלואה במדינה מ-2006. המחבלת, סאג'ידה א-רישאווי העיראקית, נכלאה בשל מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם, ונידונה למוות כבר עם כליאתה לפני קרוב לעשור. עם זאת, הוחלט לזרז את התהליך לאחר פרסום הסרטון של דאעש.

בעקבות הוצאתו להורג של אל-כסאסבה החל צבא ירדן לתקוף מטרות של דאעש בסוריה, והיום לראשונה תקף חיל האוויר הירדני גם בעיראק. על-פי דיווח ב"סקיי ניוז" בשפה הערבית, יותר מ-35 פעילי דאעש נהרגו בהפצצות במרכז העיר מוסול שבצפון עיראק. אתמול דווח כי 50 לוחמי דאעש, ובהם בכיר, נהרגו בתקיפות חיל האוויר הירדני בסוריה.