"הנתונים בארה"ב מקרבים את ילן להעלאת ריבית ביוני"

קית' וייד, כלכלן ואסטרטג ראשי בענקית ההשקעות שרודרס, בתגובה לנתוני האבטלה בארה"ב: "מה שחשוב לא פחות מהמספרים של חודש ינואר, ואולי אף יותר, זה התיקון של החודשים הקודמים"

ג'נט יילן / צילום: רויטרס
ג'נט יילן / צילום: רויטרס

בארה"ב דווח ביום שישי כי כ-257 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש ינואר. מדובר למעשה ברצף של 12 חודשים שבהם נוצרו מעל 200 אלף משרות חדשות, הרף אותו הציבו כלכלנים להתאוששות של שוק העבודה האמריקאי. אנליסטים בשוק ציפו ליצירה של 230 אלף משרות חדשות בינואר.

שיעור האבטלה עלה מעט ל-5.7% לעומת 5.6% בדצמבר, בעיקר בשל העובדה כי יותר אנשים החלו לחפש עבודה ונכנסו למעגל התעסוקה. הצפי בשוק עמד על ירידה ל-5.5%.

בתגובה לנתונים מציין קית' וייד, כלכלן ואסטרטג ראשי בענקית ההשקעות שרודרס, כי "מה שחשוב לא פחות מהמספרים של חודש ינואר, ואולי אף יותר, זה התיקון של החודשים הקודמים. נתון חודש דצמבר עלה ל-329 אלף ונתון נובמבר עלה לתוספת של 423 אלף משרות".

"חשוב גם לשים לב ללחצים האינפלציוניים המתחילים להיווצר דרך העלייה בעלויות העבודה".

עוד הוא מוסיף כי "כעת חשוב לראות מה יאמר הפדרל ריזרב ובעיקר ג'נט ילן בעדותה בקונגרס בעוד כשבועיים. בכל מקרה, כעת עלתה הסבירות שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית כבר בחודש יוני. לדעתינו יש סיכוי של 60% לכך לעומת 25% בלבד שמגולם בשווקים".