הפרסומות ב"סופרבול היובל" צפויות להימכר ב-5 מ' ד' ל-30 שניות

"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מפרסם כי רשת CBS בונה על שבירת שיאים חדשים במכירת פרסום לקראת משחק הגמר של ה-NFL ב-2016, שיהיה ה-50 בהיסטוריה

פוטבול, NFL, סופרבול / צלם: רויטרס
פוטבול, NFL, סופרבול / צלם: רויטרס

נותרה עוד כמעט שנה עד לסופרבול הבא, ה-50 בהיסטוריה, אך כבר עתה מעריכים ברשת CBS - שבפברואר 2016 יגיעה תורה לשדר את המשחק - כי תצליח לשבור את מחסום ה-5 מיליון דולר הכנסות עבור מכירת ספוטים פרסומיים בני 30 שניות; כך מפרסם ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל".

מדובר יהיה על עלייה של יותר מ-10% לעומת המחירים הממוצעים שהשיגה רשת FOX למשחק הגמר של ליגת ה-NFL שנערך בשבוע שעבר בגלנדייל, אריזונה (בו ניצחה ניו אינגלנד פטריוטס 24-28 את סיאטל סיהוקס) - שהמריאו בשיא ל-4.4, לעיתים אף 4.5 מיליון דולר.

ב-CBS כבר החלו בשיחות עם מפרסמים פוטנציאליים, ואפילו כבר סגרו רשמית 10-15 יחידות פרסום למשחק שיתקיים בעוד שנה באצטדיון ליוויס בסנטה קלרה, קליפורניה. חלק נכבד מתוך יחידות אלו שייך ליצרנית הבירות אנהאוזר-בוש, במסגרת הסכם ארוך-טווח שלה עם ליגת ה-NFL שיסתיים לאחר הסופרבול הבא.

ברשת FOX הודיעו כי מכרו השנה 70 יחידות פרסום "פנים-משחקיות" (כאלה ששודרו במהלך ההתמודדות עצמה, לא כולל מופע מחצית והשידורים של לפני ואחרי המשחק). ספוט של 60 שניות נחשב לשתי יחידות, ואילו כזה של 30 שניות ליחידה אחת.

נזכיר כי המפרסמים משלמים את המחירים האדירים הללו על פרסום בסופרבול עקב הרייטינג המטורף לו המשחק הזה זוכה. סופרבול 49, כזכור, הפך לאירוע הנצפה בתולדות הטלוויזיה האמריקאית, לאחר שנצפה על-ידי 114.4 מיליון אמריקאים בממוצע.