אושרה תוכנית להקמת 310 דירות בהרצל-ז'בוטינסקי בר"ג

התוכנית כוללת פינוי מבנים ישנים קיימים הכוללים מסחר ו-96 דירות, והקמת בניינים בני 7-30 קומות במקומם, וכן שימור מבנה המיועד למלון

אתר בניה / צילום: שאטרסטוק
אתר בניה / צילום: שאטרסטוק

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב, החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית פינוי-בינוי של מתחם הביטוח הלאומי ברמת-גן המוסיפה כ-200 יחידות דיור למתחם. את התוכנית יזמה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת-גן.

המתחם הכולל 11 חלקות בשטח כולל של 7.3 דונם, ממוקם במרכז העיר, בין הרחובות הרצל וז'בוטינסקי. על החלקות קיימים מבנים ישנים למגורים מסחר ומלונאות ובהם 96 יחידות דיור. התוכנית מאפשרת פינוי המבנים הקיימים, והקמת 310 יחידות דיור ב-5 מגדלי מגורים, כך שיתווספו כ- 200 יחידות דיור חדשות למתחם הקיים.

על-פי התוכנית, ניתן להקים שני מגדלים בני 30 קומות שיכללו 220 דירות בשטח עיקרי של 18 אלף מ"ר ברחוב ז'בוטינסקי מעל חזית מסחרית, ועוד 3 בנייני מגורים בני שבע קומות מעל קומה מסחרית, שיכללו 90 דירות בשטח עיקרי של 7,200 מ"ר לאורך רחוב הרצל. הוועדה קבעה בהחלטתה כי 20% מתוך סך הדירות יהיו דירות קטנות ששטחם לא יעלה על 75 מ"ר על מנת לאפשר במקום היצע של דיור מוזל.

יחד עם זאת, הוועדה קבעה בהחלטתה כי לכל אחד מהמבנים הקיימים ברחוב הרצל עומדת האפשרות לפנות למסלול של תמ"א 38 ובמקרה שכזה התוכנית לא תחול עליהם.

בפינת הרחובות הרצל וז'בוטינסקי קיים מבנה מלונאי - לשעבר מלון עדן, והתוכנית מציעה לשמר מבנה זה באופן שלא יותרו בו כל תוספות בנייה ולייעד מבנה זה למלונאות. בין שני מגדלי המגורים המוצעים קיים נתיב מדרגות המוביל מרחוב ז'בוטינסקי לרחוב שרת ולגן ציבורי בלב המתחם, והתוכנית מציעה לשמר גם את שביל המדרגות .

בוועדה המחוזית מסרו כי "קידום התוכנית למגדלי מגורים ברחוב ז'בוטינסקי בא מתוך מגמה לחזק את ציר ז'בוטינסקי בבנייה לאורכו, תוך שמירה על רצף של חזית מסחרית ופיתוח המרחב הציבורי להולכי רגל ולטובת משתמשי הרכבת הקלה לכשתקום". את התוכנית ערכה האדריכלית סיגל סרוסי ממשרד מקום אדריכלים.