ח"כ איתן כבל: "ביבי טוב ליהודי אחד - שלדון אדלסון"

כבל, מלווה בפעילי המחנה הציוני, קיים היום מסיבת עיתונאים מול מערכת העיתון "ישראל היום", אותו כינה "מפעל המרגרינה של נתניהו" ■ "לא נאפשר לעלון הריאליטי הזה לטשטש את המציאות מאזרחי ישראל"

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

ח"כ איתן כבל (העבודה), מלווה בפעילי המחנה הציוני, קיים היום (א') מסיבת עיתונאים מול מערכת העיתון "ישראל היום" בתל-אביב אותו כינה "מפעל המרגרינה של נתניהו". בשבוע שעבר קיימו פעילי ליכוד הפגנות מול מערכת "ידיעות אחרונות" בתל-אביב.

"לפני שבוע וחצי עמדו 4 נתינים של נתניהו ומכרו לציבור לוקשים על עמותת V-15", אמר כבל, שמלוויו חילקו לעוברים והשבים "שטרות דולר" ועליהם דיוקניהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והמיליארדר שלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום". "הם רק שכחו שהאיש ששלח אותם להתבזות כך, ביבי נתניהו, מסתובב מזה מספר שנים עם חבילת מרגרינה על הראש. מולנו כאן ניצב מפעל המרגרינה שלו. מולנו נמצאת עמותת המיליונים של נתניהו".

כבל - שעמד מאחורי החוק שבא למנוע את חלוקתו של "ישראל היום" בחינם, שעל-פי הערכות במערכת הפוליטית העברתו בקריאה טרומית הביאה לנפילת הממשלה - אמר כי ל"ישראל היום", "מוזרמים מידי יום מיליוני שקלים שמגיעים היישר מכספי המהמרים בלאס וגאס, על מנת לייצר עלון שמטרתו להסתיר את המציאות מאזרחי ישראל.

"פעם הייתה סיסמה שמומנה על-ידי מיליונר אוסטרלי ואמרה: 'ביבי טוב ליהודים'. אז זהו, שביבי ממש לא טוב ליהודים. ביבי טוב ליהודי. ליהודי הזה קוראים שלדון אדלסון. והקשר הזה בינו לבין ביבי הוא קשר צועק לשמיים של הון-שלטון-עלון. ובעלון הזה לא תקראו לעולם על הניסיון של ביבי לקדם זיכיון לקזינו לשלדון בטוקיו. לא תקראו על פגישותיו הליליות הדחופות של ביבי עם שלדון בשיכון בבלי בתל-אביב. לא תקראו את נתוני העוני המחפירים לפיהם שליש מהילדים בישראל עניים... לא נאפשר לעלון הריאליטי הזה לטשטש את המציאות מאזרחי ישראל".

כבל פנה למנכ"לי חברות החדשות בשלושת הערוצים המובילים וקרא להם לא לוותר על עריכת עימות טלוויזיוני בין המועמדים לראשות הממשלה. "העימות הוא לא רק פריבילגיה של המועמד שקורא תגר על ראש הממשלה, אלא חובתו של ראש הממשלה לציבור בישראל. אסור לתת לו להתחמק גם הפעם, ולכם כלי התקשורת יש מספיק כוח כדי לגרום לו להגיע", אמר. "אתם לא צינור תעמולה, יש לכם תפקיד חשוב במערכת הבחירות, ואסור לכם למעול בו. אחרת, לא תהיו שונים בהרבה ממפעל המרגרינה שניצב כאן מולנו".

חומרים שחולקו היום ע
 חומרים שחולקו היום ע

חומרים שחולקו היום ע
 חומרים שחולקו היום ע