בעל חברת דלקים מואשם בעבירות מס בכ-213 מיליון שקל

כתב האישום הוגש נגד אלכס הירש, נגד חברת גולד פאר דלקים שבבעלותו ובניהולו וכן נגד אשרף חמידיאן ונגד חברה שבבעלותו ובניהולו, דיזל האומן

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

כתב אישום ראשון בפרשת "אור הגנוז": המחלקה לתיקים מיוחדים של רשות המסים הגישה הבוקר (א') לבית משפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מעורבים ראשיים לכאורה בפרשה חמורה של עבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-213 מיליון שקל, עבירות על חוק העונשין וכן עבירות מס שנעברו בנסיבות מחמירות.

כתב האישום הוגש נגד אלכס הירש, נגד חברת גולד פאר דלקים שבבעלותו ובניהולו וכן נגד אשרף חמידיאן ונגד חברה שבבעלותו ובניהולו, דיזל האומן (2009).

על-פי כתב האישום, אלכס הירש מנס-ציונה, בעליה וממנהליה של חברת גולד פאר דלקים הרשומה ברמלה, קשר יחד עם מיקי (מיכאל גילון) ענתבי, שהינו עבריין נמלט, קשר לרישום כוזב במסמכי תאגיד ולהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל, מחברות שעל פעילותן העסקית השתלט ענתבי, להירש ולחברה שלו העוסקת במסחר בדלק. כמו כן, על-פי כתב האישום, הירש אף לקח חלק בהפצת חלק מהחשבוניות לעצמו.

על-פי כתב האישום, הירש דיווח על החשבוניות הפיקטיביות, שקיבל מחלק מקשירת הקשר עם ענתבי, לרשויות המס, ובכך הקטין את חבותו במס בעשרות מיליוני שקלים.

הירש אף הואשם ברישום כוזב בספרי החשבונות של חברת גולד פאר שקיבלה את החשבוניות הפיקטיביות ואף קיבלה קבלות פיקטיביות ותעודת משלוח כוזבות שנועדו לשוות נופך חוקי לעבירות שביצעו הנאשמים, והן בספרי החשבונות של החברות שכביכול הנפיקו את החשבוניות.

לפי האישום, במסגרת הקשר שקשר הירש עם ענתבי לביצוע העבירות, השתמשו הירש, ענתבי ואחרים שפעלו מטעמו של ענתבי במנגנון מתוחכם ומורכב לכיסוי עקבותיהם: מלבד הוצאות קבלות עבור החשבוניות ורישום כוזב של החשבוניות בספרי החשבונות הן של החברה המקבלת והן של החברה המנפיקה לכאורה, הירש ושותפו בחברה גם רשמו 364 צ'קים על סך 138 מיליון שקל לטובת החברות מהן כביכול קיבלו שירותים, אך בפועל פרטו את הצ'קים בבנק למזומן אותו שמרו בחזקתם.

בנוסף, נטען, ענתבי נרשם כמיופה-כוח של שתי החברות בצ'יינג' של מאיר נחמנ, ושם הוא ואנשיו חתמו על מסמכים, לפיהם כביכול פרעו המחאות נוספות מגולד פאר לטובת החברות כמזומן וקיבלו את הכסף עבור שירותי החברה, זאת למרות שההמחאות מעולם לא נפרעו בפועל.

מלבד עבירות המס, כתב האישום כולל אישום בגין מהילת דלקים כנגד הירש שפעל יחד עם מנהל אחר בחברת גולד פאר, רפאל סיטבון, לשעבר מנהל נפה במשרד הרישוי, שאף הודה והורשע לפני מספר שנים בעבירות זהות במסגרת חקירה אחרת. השניים נאשמים כי בין השנים 2012 ל-2014 לכל הפחות מכרו כמיליון וחצי ליטר דלק מהול ללקוחותיהם באופן שיטתי, מתוחכם ועקבי.

על מנת להסוות קשר ישיר בינם לבין העבירות, נטען, נהגו הירש וסיטבון לרכוש דלקים מסוג שמנים וממסים באמצעות איש קשר שהיה הרוכש הישיר מן הספקים המוכרים, והנחו אותו לרשום בתעודות המשלוח אליהם כי מדובר בנוזל בעירה.

הירש מואשם כי באמצעות אחרים, הוא וסיטבון ערבבו חלק מהממיסים והשמנים יחד, וכן כי מהלו חלק מהממיסים בסולר תקני ומכרו לתחנת דלק, וכך עשו גם בנפט המיועד לצרכי חימום. בכך, לא רק שהונו את לקוחותיהם בטיב המוצר שסיפקו להם, אלא גם מכרו להם אותו במחיר גבוה בהתאם למחיר מוצר תקני וללא ששילמו עליו מס כדין.

על-פי כתב האישום, פעולות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים בתיק, הירש והחברה שבבעלותו, גולד פאר דלקים, בתשלומים שכביכול שילמו עבור העסקאות שלא התקיימו בפועל, בסכומי המע"מ לחברות שלא שולמו לרשויות המס ובעמלות ששולמו לאנשי הקשר המעורבים בפרשה, מסתכמים בסך של לפחות 213 מיליון שקל אסור, ומשכך מהווים הלבנת הון.

לפיכך, בכתב האישום נכללה בקשה לחילוט כל כספם ורכושם האישי של הנאשמים, ובמקביל הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים, כאשר הליכי החקירה והגשת כתבי האישום נגד המעורבים האחרים בפרשה נמשכים.

השופטת דנה מרשק-מרום הורתה על מעצרו של הירש עד להחלטה אחרת.

כתב האישום הוגש באמצעות עורכי הדין אורי שפיגל, אסתי ששון וזהבית עזרן-קינד, בעקבות חקירה שנוהלה על-ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ויחידת להב 433-יאל"כ של משטרת ישראל, בסיוע חקירות מכס ומע"מ ירושלים וכן יחידות חקירות מס הכנסה מרכז.