כך פגעה מנצ'סטר יונייטד בהכנסותיו של... אנדי מארי

דיווחים: הסכם החסות הענק עליו חתמה אדידס עם מועדון הכדורגל הוביל את החברה הגרמנית להפסיק את ההתקשרות עם הטניסאי הסקוטי, כמו גם קבוצות ספורט בריטיות אחרות

אנדי מארי / צלם: רויטרס
אנדי מארי / צלם: רויטרס

עסקת הענק שחתמה אדידס עם מועדון הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד, שתיכנס לתוקף החל מהעונה הבאה (כ-750 מיליון ליש"ט ל-10 שנים, חסות ההלבשה היקרה בהיסטוריה של הספורט) - היוותה שיקול מרכזי מאחורי ההחלטה של החברה הגרמנית להפסיק את ההתקשרות שלה עם הטניסאי אנדי מארי, כמו גם עם קבוצות ספורט בריטיות אחרות שמאד מזוהות איתה. כך מפרסם ה"דיילי מייל".

בחמש השנים האחרונות קיבל מארי הסקוטי כ-15 מיליון ליש"ט מאדידס, אך בעקבות הפיכתו לאחד השחקנים הבולטים ביותר בסבב - נציגיו דרשו סכומים יותר גבוהים לקראת חידוש ההסכם. לפי הדיווח, באדידס לא היו מוכנים לשמוע, בעיקר בשל ההשקעה הגדולה המתוכננת ביונייטד וההחלטה לרכז את עיקר משאבי החברה בענפי הליבה שלה - כדורגל וריצה. מארי, מצידו, מצא כבר ספונסרית חדשה (אנדר ארמור האמריקאית).

נפגעים בריטיים נוספים מההחלטה של אדידס לשים את רוב הז'יטונים שלה על כדורגל בכלל ויונייטד בפרט, הם נבחרת "הליונס" בראגבי, שקיבלה במשך 18 שנה חסות מאדידס וחולצת ה"רפליקה" שלה היא באופן מסורתי מהנמכרות ביותר בשוק קמעונאות הספורט בממלכה - אך למרות זאת אדידס הודיעה על הפסקת החסות איתה; וגם נבחרת הקריקט האנגלית, שההסכם שלה עם אדידס שונמך משמעותית, ועשוי גם להיחתך לחלוטין, מוקדם מהצפוי.

מלבד יונייטד, בין קבוצות הכדורגל הבולטות האחרות שממשיכות לקבל חסות מאדידס ניתן להזכיר את ריאל מדריד (חוזה עד 2020), צ'לסי (עד 2018), יובנטוס (2022), מילאן (2017), ובאיירן מינכן (2020).

עדיין לא ברור האם ההזרמה המאסיבית לכדורגל תגרום לאדידס לזנוח ענף אחר בו היא מושקעת חזק - כדורסל, במיוחד מה-NBA, שם היא סגורה בחוזה עם הליגה עד לשנת 2017 (לפי הדיווחים, נייקי כבר אורבת להחליף אותה). כמו כן, אדידס נותנת חסות אישית למספר שחקנים מהליגה, דוגמת דריק רוז, שחקן שיקגו בולס (איתו חתמה ב-2012 על חוזה ל-13 שנה בסך 185 מיליון דולר).