ח"כ רגב: רתמתי את לשכת רה"מ להתערבות במשבר בכיל

רגב נפגשה עם העובדים השובתים בתרכובות ברום, ואמרה כי "קיים סיכום שלפיו מנכ"ל המשרד, הראל לוקר, ישוחח עם ראשי כיל והחברה לישראל בניסיון למצוא דרך שתאפשר את יישוב המחלוקות עם העובדים באופן מוסכם"

מירי רגב / צילום: איליה מלניקוב
מירי רגב / צילום: איליה מלניקוב

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) נפגשה היום (ב') עם העובדים השובתים של תרכובות ברום שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) והודיעה להם כי רתמה את משרד ראש הממשלה למאמצים ליישוב המשבר בחברה.

לדברי ח"כ רגב, "כבר לפני יומיים שוחחתי עם לשכת נתניהו וקיים סיכום שלפיו מנכ"ל המשרד, הראל לוקר, ישוחח עם ראשי כיל והחברה לישראל בניסיון למצוא דרך שתאפשר את יישוב המחלוקות עם העובדים באופן מוסכם. בהמשך השבוע גם אעדכן אישית את ראש הממשלה בנוגע לביקור שקיימתי אצל השובתים". לדברי רגב, היא שוחחה על המשבר בכיל גם עם יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן ועם ראשי ועדי העובדים בתרכובות ברום ומפעלי ים המלח, אבנר בן סניור וארמונד לנקרי.

העובדים בתרכובות ברום שובתים כבר 9 ימים בעקבות כוונת ההנהלה לפטר 140 מתוך כ 850 עובדי המפעל שבאזור התעשייה בנאות חובב. המו"מ שהתקיים בין הצדדים במהלך החודשים האחרונים, קרס באחרונה והנהלת כיל שיגרה לעובדים העומדים לפני פיטורים מכתבי זימון לשימוע.

לדברי רגב "אף אחד לא אומר לא להתייעלות היכן שקיים צורך בכך, אך עם זאת יש לעשות את הדברים בצורה נכונה. לא יתכן מצב שאנשים שעובדים במקום עבודה במשך מעל 40 שנה, נזרקים ממנו בצורה כזאת. מפעלי כיל בדרום הארץ הם מפעלי עוגן. כולם חייבים למצוא דרך שתאפשר את יישוב המשבר הזה ואני לוקחת את הנושא כמשימה אישית".

היום הצטרפו למאבק העובדים בתרכובות ברום גם עובדי מפעלי ים המלח כאות הזדהות. עובדי מי"ה פתחו בעיצומים, סגרו את שערי הכניסה אל המפעל שבסדום ומנעו הוצאת סחורות. גם עובדי חברת הפוספטים, רותם אמפרט שמקבוצת כיל שיבשו הבוקר את הפעילות ומנעו הוצאת סחורות- בעקבות פיטורי העובדים בחברת הברום: "עובדי מי"ה מתייצבים לצדם של עובדי תרכובות ברום מתוך הבנה שכולנו מקשה אחת וחובתנו למנוע מהלך חד צדדי כמו זה. המסר שלנו להנהלה הוא חד וברור, ואני קורא לה לחזור בה מהכוונה לפטר מאות עובדים בכיל", אמר היום יו"ר ועד עובדי מי"ה, ארמונד לנקרי.