פובליסיס השלימה את רכישת Sapient ב-3 מיליארד דולר

תשלם על חברת הפרסום האמריקאית 3.7 מיליארד דולר

מוריס לוי יו"ר ומנכל פובליסיס / צלם: איל יצהר
מוריס לוי יו"ר ומנכל פובליסיס / צלם: איל יצהר

קבוצת הפרסום פובליסיס השלימה את עסקת רכישת חברת הפרסום האמריקאית Sapient. מדובר בקלוזינג לעסקה עליה דיווחה פובליסיס בתחילת נובמבר, במסגרתה תרכוש את החברה מארה"ב תמורת 3.7 מיליארד דולר.

"הלקוחות שלנו מתמודדים עם מגמות רבות, בהן התגברות התחרות בעולם והשחקנים החדשים בתחום הדיגיטל. יש לא מעט מודלים ופרדיגמות חדשות בתחום התקשורת והשיווק", אמר נשיא ומנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי.

לדבריו, "בעזרת הרכישות החדשות והמיצוב שלנו נוכל לעזור להם להתמודד ולנווט את העסק שלהם בתוך העולם החדש שנוצר. קבוצת Sapient תביא לתוך פובליסיס כישרונות ויכולות חדשים, ואני בטוח שיש לנו עתיד משותף".

השלמת העסקה יוצרת פלטפורמה חדשה בקבוצה שתעבוד תחת השם Publicis Sapient. ההתמחות של Sapient היא בתחום השירותים בענף השיווק, פרסום לשווקים גלובליים וקשרי ממשל. חלק ניכר מעובדי הקבוצה נמצאים בהודו, והם יהפכו כעת להיות חלק מקבוצת פובליסיס.

מדובר בצעד משמעותי של התרחבות קבוצת הפרסום הצרפתית לשוק האמריקאי, וזאת לאחר שניסיון קודם לעשות זאת, במסגרת המיזוג המתוכנן עם קבוצת הפרסום אומניקום, לא צלח.

אחד היתרונות ברכישת Sapient הוא כניסה נוספת של פובליסיס לשוק הדיגיטל בארה"ב. Sapient מחזיקה, בין היתר, בחברה-בת אשר מתמחה בקמפיינים בדיגיטל, ועם לקוחותיה נמנים קוקה-קולה, טרגט, אאודי ומרקס אנד ספנסר.

מדובר באחת החברות העצמאיות הגדולות בתחום הפרסום בדיגיטל שלא נשלטה עד כה על-ידי אחת מקבוצות הפרסום הגדולות.