קבוצת פובליסיס רוכשת חברה אמריקאית ב-3.7 מיליארד דולר

רוכשת את חברת הייעוץ Sapient כדי להתחזק בתחום הפרסום בדיגיטל

מוריס לוי יו"ר ומנכל פובליסיס / צלם: איל יצהר
מוריס לוי יו"ר ומנכל פובליסיס / צלם: איל יצהר

קבוצת הפרסום פובליסיס מתרחבת לארה"ב: הקבוצה, בראשות מוריס לוי, הודיעה על רכישת חברת הייעוץ האמריקאית Sapient תמורת 3.7 מיליארד דולר.

מדובר בצעד משמעותי של התרחבות קבוצת הפרסום הצרפתית לשוק האמריקאי, וזאת לאחר שניסיון קודם לעשות זאת, במסגרת המיזוג הענק עם קבוצת הפרסום אומניקום, בוטל.

המיזוג עם אומניקום, שאמור היה ליצור את קבוצת הפרסום הגדולה בעולם בשווי של 35 מיליארד דולר, בוטל לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות ונתקלו גם בקשיים בתחום המיסוי של העסקה.

מטרת הרכישה הנוכחית היא לאפשר לפובליסיס להעמיק את מעורבותה בתחומים של היי-טק שיווקי וייעוץ למשווקים. מטה החברה האמריקאית נמצא בבוסטון, והיא ממוקדת בשירותי בק אופיס לחברות שונות.

מהדיווח על מחיר העסקה עולה כי מדובר בפרמיה של 44% על השווי הנוכחי של Sapient.

השבוע אמורה פובליסיס לעדכן את המשקיעים לגבי התוכנית האסטרטגית שלה. לוי אמר לאחרונה כי הוא מתכוון לקדם את השקעה נוספת בתחומי הדיגיטל, וזאת במטרה להביא את ההכנסות מתחום הדיגיטל לרמה שבה הן יהוו מחצית מהכנסות הקבוצה.

ברבעון השלישי של השנה היוו ההכנסות מהדיגיטל 41.6% מכלל הכנסות קבוצת פובליסיס.

לוי הוסיף כי הוא שולל "מגה-עסקאות" דוגמת המיזוג עם אומינקום בעתיד הנראה לעין. לדבריו, "אנחנו משקיעים בחברות היי-טק ודיגיטל מסיבה אחת פשוטה - זה העתיד. אנחנו נצטרך לתת פתרונות יותר מתוחכמים עבור לקוחותינו".

אחד היתרונות ברכישת Sapient הוא כניסה נוספת של פובליסיס לשוק הדיגיטל בארה"ב. Sapient מחזיקה, בין היתר, בחברה-בת אשר מתמחה בקמפיינים בדיגיטל, ועם לקוחותיה נמנים קוקה-קולה, טרגט, אאודי ומרקס אנד ספנסר. מדובר באחת החברות העצמאיות הגדולות בתחום הפרסום בדיגיטל שאינה נשלטת על-ידי אחת מקבוצות הפרסום הגדולות.