פריון מתרחבת: רוכשת עוד חברה תמורת 10-15 מיליון דולר

MakeMeReach הצרפתית פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת למפתחי אפליקציות מובייל לנהל קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

חברת המדיה והאינטרנט פריון מבצעת רכישה נוספת בתחום המובייל. שמונה חודשים אחרי שרכשה את Grow Mobile האמריקאית, היום היא מודיעה על רכישת MakeMeReach הצרפתית. היקף הרכישה לא נמסר, אך לפי הערכות בשוק פריון תשלם כ-10-15 מיליון דולר תמורת החברה הנרכשת. הרכישה הקודמת בוצעה תמורת 17 מיליון דולר, עם אפשרות לתשלום של עוד 25 מיליון דולר בעתיד, בכפוף לאבני דרך.

MakeMeReach היא חברת סטארט-אפ שהוקמה בפריז ב-2009, ומנוהלת על-ידי המייסד, פייר פרנסואה שירו. בין לקוחותיה נמצאות חברות גדולות, ביניהן Match.com, L'Occitane en Provence, Armani ו-GroupM.

החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת למפתחי אפליקציות מובייל לנהל קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות. הטכנולוגיה תוטמע בפלטפורמה הנוכחית של פריון, ותוצע כשירות מלא או כממשק ניהול עצמאי למפתחים. משרדי MakeMeReach יהפכו גם למרכז הפעילות של פריון באירופה.

"רכישת MakeMeReach מחזקת את מעמדנו כמובילי שוק בטכנולוגיות הפרסום במובייל", אמר שי גוטסדינר, מנכ"ל יחידת השיווק במובייל של פריון. "MakeMeReach מהווה התאמה מצוינת עבורנו כחברה וכמוצר, מכיוון שהיא תואמת את החזון שלנו להעניק למפתחים את הכלים המתקדמים והיעלים ביותר לפרסום ולשיווק במובייל".

פריון, בניהולו של ג'וזף מנדלבאום, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 230 מיליון דולר, אחרי ירידה של 735 במניה בשנה החולפת. החברה עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ובמוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. ב-2014 סבלה פריון מהשפעה של הקשחת המדיניות של גוגל בכל הקשור לדפדפן כרום, והיא נאלצה לחתוך את התחזית השנתית שלה והודיעה על תוכנית התייעלות.