כמה כרטיסים כבר נמכרו לסרט "50 גוונים של אפור"?

נכון להיום בבוקר, קרוב ל-5 מיליון כרטיסים ל"50 גוונים של אפור" נמכרו ברחבי העולם במכירה מוקדמת, לפני הקרנתו העולמית של הסרט שתחול הערב ■ עפ"י גלובוס מקס, בישראל נמכרו 20 אלף כרטיסים לסופ"ש הקרוב

בלי הקרנות טרום-בכורה, בלי הקרנות עיתונאים, בלי קבוצות מיקוד מקדימות או עותקים פיראטיים ש"דלפו לרשת", כמו סוד שמור היטב אשר מתגלה באחת - הסרט המדובר "50 גוונים של אפור" - עיבוד לסדרת הספרים המצליחה שמכרה למעלה מ-100 מיליון עותקים - יופץ לראשונה החל מהיום, במקביל, בכל העולם, כולל בישראל.

מחלקת השיווק של אולפני יוניברסל עמלה רבות בחצי השנה האחרונה על מנת שהסרט יהפוך לתופעה ("תופעה תרבותית צרכנית", כדברי המפיצים עצמם), חובקת עולם כבר עם צאתו. אלא שבמקרה של "50 גוונים של אפור", אכן מדובר בתופעה: נכון להיום בבוקר, קרוב ל-5 מיליון כרטיסים לסרט נמכרו ברחבי העולם במכירה מוקדמת. על-פי דיווחי גלובוס מקס, המפיצים המקומיים, בישראל נמכרו 20 אלף כרטיסים לסוף השבוע הקרוב.

בזמן ששלטי חוצות צובעים את שולי הכבישים המהירים, שוקדים אנשי השיווק על ירידה לפרטים: הקמה ותחזוקה של מועדוני מעריצים, מוצרים נלווים לסרט, ואירועים נלווים: הספר יצא לאחרונה במהדורה מוגבלת ונכנס שוב לרשימת רבי המכר, חנויות אביזרי מין מוכרות מרצ'נדייז בהשראת "חדר המשחקים" של גיבור הספר והסרט.

גלובוס מקס אף מעדכנים כי "מועדון הדאנג'ן בתל-אביב, אשר מאגד את חברי קהילת הסאדו-מאזו בישראל ומונה כ-50,000-60,000 איש, מארגן אירוע חגיגי לרגל יציאת הסרט וקבוצות מעריצי ומעריצות הספר רכשו הקרנות פרטיות מראש. במקביל יוצא קו מוצרים של אביזרי מין, אשר עוצבו בהשראת חדר המשחקים של כריסטיאן גריי, והוא מושק ברשת חנויות לאביזרי מין "סיסטרס".

מעטים הם הלהיטים הקולנועיים שהצלחתם הייתה ידועה מראש. ודאות כזו הייתה נדירה לכל אורך 120 שנות אמנות הקולנוע, על אחת כמה וכמה כיום - בהיעדר שחקנים או במאים הנחשבים למושכי קהל בטוחים. ואם כבר ישנה ודאות כזו, אפשר לייחס אותה לסרטי המשך של להיטים עתירי תקציב ואפקטים (כמו סדרות להיט מהעת האחרונה, ביניהן "ההוביט", "שודדי התיבה האבודה", "אקס מן", "משחקים הרעב"). בז'אנרים אחרים, כמו הדרמה הקולנועית - גם איכות איננה עוגן. וספק אם איכות הינה העוגן של סרט זה, שכאמור מבוסס על טרילוגיית "50 גוונים" של הסופרת אי אל ג'יימס, שתורגמה ל-51 שפות ונמכרה ביותר מ-100 מיליון עותקים ברחבי העולם. הנחת היסוד השייכת קודם כל לקהל הנשים, היא שמי שקראה את הספר, שהפך לאחד הספרים המדוברים בעשור האחרון, לא תוכל להרשות לעצמו שלא לצפות בו, ומי שלא קראה את הספר עד כה, תסתקרן ותושפע מה"הייפ". לא בכדי המאבק הממושך בין האולפנים בהוליווד על רכישת הזכויות היה לקרב איתן, והוא הסתיים בניצחון של אולפני יוניברסל, כאשר הובטח לסופרת כי תוכל ללהק את הבימאית ואת השחקנים, ולמעשה להפוך את הבימאית (סם טיילור ג'קסון) לביצועיסטית.

הנחת יסוד נוספת היא שגם גברים שלא קראו את הספר ולא יקראו אותו, לא יחמיצו את הסרט הנועז שבו מתערטלת דקוטה ג'ונסון הצעירה והיפה, שהיא נכדתה של טיפי הדרן (כוכבת סרטיו של היצ'קוק) ובתם של מלאני גריפית' ודון ג'ונסון, שלוהקה לתפקיד הסטודנטית לספרות אנסטסיה סטיל, לצדו של ג'יימי דורנן, המגלם את השרמנטי והמצליח כריסטיאן גריי.

50 גוונים במספרים

40 מיליון דולר: תקציב הסרט

3,645: מספר האולמות שבהם יוקרן הסרט בארה"ב

למעלה מ-100 מיליון עותקים: מכירות הספר

כ-5 מיליון: מספר הכרטיסים שנמכרו לסרט במכירה מוקדמת ברחבי העולם

20 אלף: מספר הכרטיסים שנמכרו מראש לסרט בישראל