חשד למתקפת טרור בדנמרק: הרוג ופצועים בירי בכנס חופש הביטוי

אדם נהרג ושלושה שוטרים נפצעו כשאש נפתחה לעבר כנס לחופש הביטוי שבו השתתף השגריר הצרפתי, ומאייר שמוכר בקריקטורות על הנביא מוחמד ■ היורים נמלטו מהמקום, המשטרה פתחה במצוד ■ צרפת: "זו מתקפת טרור"

שבועות ספורים בלבד לאחר שרשרת הפיגועים בפריז, שגבו את חייהם של 17 בני אדם, חשד לאירוע טרור נוסף ביבשת: כלי התקשורת בדנמרק מדווחים כי אש נפתחה בשעות הצהריים (שבת) לעבר בית קפה שבו התקיים מפגש של פעילים למען חופש הביטוי בבירה קופנהגן. על פי החשד המטרה של המתקפה הייתה קריקטוריסט שבדי מוכר שבעבר לעג באיוריו לנביא מוחמד.

על פי הדיווחים, אדם אחד נהרג ולפחות שלושה שוטרים נפצעו באורח קל מהירי שביצעו שני חשודים "דוברי דנית" לעבר המשתתפים באירוע. במקום התארח גם השגריר הצרפתי, שלאחר מכן מיהר לפרסם בעמוד הטוויטר שלו ציוץ ובו הבהרה כי הוא לא נפגע בתקרית. גם המאייר השבדי, לארס וילקס, שבעבר ספג איומים על חייו מידי גורמי אסלאם קיצוני, נותר ללא פגע.

עדי ראייה שהיו במקום סיפרו כי מדובר בלפחות שני יורים שהסתערו ללובי המבנה שבו התרחש הירי. לפי הממצאים בזירה לפחות 30 קליעים נורו לעבר המבנה. לטענתם היורים נמלטו במכונית מסוג פולו של פולקסווגן כששוטרים דוהרים אחריהם. "אין סיבה אחרת לידי מלבד הנוכחות של המאייר במקום", סיפר אחד מעדי הראייה לרשת סקיי ניוז הבריטית.

בשלב זה לא ידוע מי אחראי לירי, אך על פי האירועים האחרונים, ובראשם המתקפה על מגזין הסאטירי "שארלי הבדו" בפריז, ניתן להעריך כי המשטרה המקומית תבדוק אם מדובר בניסיון נוסף של גורמי אסלאם קיצוני למחות באלימות על פגיעה בשמו של הנביא מוחמד. כעת מתקיים מצוד ברחבי המדינה אחר החשודים.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מיהר לפרסם הודעת גינוי לירי, תוך שהוא מבהיר כי לשגריר מטעמו - שלום. בהודעתו הוא שלח תנחומים לראש ממשלת דנמרק הלה תורנינג-שמידט והביע סולידריות על רקע הפיגועים שהיכו בארצו. בהודעה נפרדת הצהיר שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס כי מדובר במתקפת טרור שיש לגנותה.