תפנית? הפרקליטות מבקשת 6 חודשי מאסר לאלי טביב

גזר הדין של בעלי בית"ר ירושלים בגין פרשת הכאת הקטין - בעוד שבועיים ■ בינתיים בבית הדין של ההתאחדות: עוד רדיוסים וקנסות למועדון

אלי טביב / צלם: שלומי יוסף
אלי טביב / צלם: שלומי יוסף

הקללות הגזעניות של האוהדים לעבר שחקנה הערבי של עירוני קרית שמונה, אחמד עבאד, עלו ביוקר לבית"ר ירושלים: עו"ד ישראל שמעוני, דיין בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, החליט היום (א') להטיל על הקבוצה קנס בגובה 40 אלף שקל, בנוסף לקיום של שני משחקי רדיוס (משחקי בית עם קהל, מחוץ לאצטדיון הביתי טדי - כשהראשון מביניהם יהיה נגד האלופה מכבי תל-אביב). בית"ר צפויה לערער על העונש לבית הדין העליון.

יש לציין כי הערב (20:15) תארח בית"ר את בני סכנין בטדי ללא קהל - זכר לעונשים קודמים שהטילו עליה מוסדות המשמעת של ההתאחדות העונה. יחד עם הפסיקה היום, הרי שמתחילת 2014/15 הסתכם סך הקנסות שספגה הקבוצה לכדי 186 אלף שקל - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

ההרשעה היום היא השלישית העונה שסופגת בית"ר בגין קללות גזעניות. בהחלטתו ציין הדיין כי לאור זאת העונש שניתן הוא מקל, וכי התקנון מאפשר לו להפחית לקבוצה שתי נקודות ליגה.

גזר הדין של טביב נדחה

בתוך כך, בבית המשפט השלום בתל-אביב החליט הבוקר השופט דניאל בארי לדחות את קביעת גזר דינו של בעלי בית"ר, אלי טביב, בגין פרשת הכאת הקטין מ-2012. כעת הוא צפוי להינתן רק בעוד כשבועיים, לאחר שטביב לא הגיש את כל המסמכים הרפואיים התקינים שהיה צריך לממונה על עבודות השירות.

טביב, כזכור, הורשע בתקיפה והשמדת ראיות. לאחר מתן גזר הדין, ולאחר הפיכת פסק הדין לחלוט (שהסתיימו כל ההליכים לגביו - תלוי בהחלטת טביב האם לערער על הפסיקה שתגיע או לא) - יחליט בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בראשות השופט בדימוס אורי גורן, האם טביב יוכל להמשיך לשמש כבעלי בית"ר ירושלים.

בבקשתה המקורית, תובעת הפרקליטות, עו"ד מוריה גורין, דרשה להטיל על טביב 6 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות. אלא שהיום השתנתה הדרישה: ביקשה חצי שנת מאסר בפועל.

במהלך הדיון היא הסבירה כי טביב "שלח אישור קרדיולוגי אך לא בהתאם למה שביקשו ממנו, ולכן קבע הממונה שעדיין אינו ניתן להשמה ואינו כשיר לעבודות שירות. אני חייבת לומר שדעתי והרגשתי לא נוחה מההתנהלות. אני חשה תחושה של מריחת זמן ואולי אף זלזול במיוחד, כאשר הנאשם ציין בראיון בעיות כלכליות בארה"ב במקרה שייאלץ לרצות עונש של עבודות שירות".