איך ברק אובמה סייע לזינוק של סייברארק הישראלית?

חברת האבטחה פרסמה במהלך סוף השבוע תוצאות מצוינות לרבעון הרביעי של 2014, וסיפקה תחזית גבוהה משמעותית מהשוק לשנת 2015 ■ וגם: כמה כבר שוות "על הנייר" האופציות של עובדי החברה

אודי מוקדי / צילום: איל יצהר
אודי מוקדי / צילום: איל יצהר

וול סטריט זה פערי תחזיות, ופערי תחזיות זה וול סטריט. לא משנה מה החברה עושה, לא משנה באיזו תעשייה היא פועלת, ברגע שהיא מפרסמת תוצאות רבעוניות - אלה נמדדות בראש ובראשונה לפי תחזיות השוק. התוצאות גרועות מתחזיות השוק - המניה תפול (עיינו ערך סטרטסיס); קרובות לתחזיות השוק - המניה תיוותר על כנה (אבן קיסר); טובות בהרבה מהתחזיות בשוק - המניה תתחיל לטפס במעלה ההר, ומהר - ממש כמו שקרה לסייברארק הישראלית (CyberArk) שפרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014, וסיפקה תחזית הרבה יותר גבוהה משל השוק לשנת 2015.

כפועל יוצא, במהלך שני ימי מסחר הוסיפה המניה לערכה 26% והיא נסחרת כעת לפי מחיר שיא של 52.52 דולר, המשקף שווי חברה של 1.6 מיליארד דולר והופך אותה - שימו לב - לחברה הישראלית ה-12 בשוויה בשוק ההון האמריקאי. יותר מזה, סייברארק שווה כעת פי שלושה (!) מהשווי לפיו הונפקה רק בספטמבר האחרון (16 דולר למניה), וזה הופך אותה לאחת ההנפקות הישראליות הראשוניות המוצלחות שנעשו בעשור האחרון, ואולי גם - רק אולי - מקרב אותה להנפקה משנית (שזה עוד כלל לא-כתוב של וול סטריט). המועד בו תפקע תקופת החסימה שאחרי ההנפקה הראשונית הוא ה-23 במארס, שש יממות אחרי הבחירות - אותן בחירות שאודי מוקדי, מנכ"ל ומייסד סייברארק, הבטיח בראיון ל"גלובס" כי יגיע לכבודן לארץ כדי לממש את זכות הבחירה שלו.

היכתה את תחזיות השוק

בהמשך נפרט על תוצאות החברה ותחזיותיה להמשך השנה, אך נישאר לרגע בהתנהגות המניה. זו, כך נראה, הושפעה לא רק ממספרי החברה אלא במקביל גם מנשיא ארה"ב, ברק אובמה. הנשיא יזם כנס שנערך ביום שישי באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, תחת הכותרת "כנס הבית הלבן על אבטחת סייבר והגנה על הצרכן" (The White House Summit on Cybersecurity and Consumer Protection). מטרת הכנס, בו לקחו חלק מנכ"לי חברות אבטחת מידע, נציגי רשויות אכיפה, אנשי אקדמיה ועוד, הייתה להדגיש עד כמה תעשייה זו חשובה בעיני הממשל האמריקאי, ועד כמה הוא מוכן להקדיש מזמנו ומכספו כדי לסייע לה.

ברור מעבר לכל ספק כי לכנס ולתכניו הייתה השפעה על ביצועי מניית סייברארק, שכזכור מתמחה בהגנה על מידע ארגוני מתוך הארגון עצמו, ולא מבחוץ. החברה מבצעת הגנה זו על ידי ניהול וניטור של חשבונות מועדפים (Privileged Accounts), חשבונות בעלי הרשאות גבוהות שמאפשרות גישה למידע מאוד רגיש, וזאת מתוך מטרה למנוע הדלפה של מידע כזה למישהו מחוץ לארגון. "זה כבר ברור כי הגנה על חשבונות מועדפים היא נדבך חדש וקריטי באבטחת מידע של ארגונים", ציין מוקדי בהודעת החברה.

ועכשיו לתוצאות הכספיות. הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2014 עמדו על 36.3 מיליון דולר, וזאת לעומת תחזית השוק ל-26.9 מיליון דולר - מה שנקרא 'הכתה על ימין ועל שמאל'. הרווח הנקי למניה (פרו-פורמה) עמד על 21 סנט לעומת תחזית השוק לרווח של 5 סנטים בלבד.

הפתעה זו לטובה באה לידי ביטוי בתחזיות החברה לרבעון הראשון של 2015 ולשנה כולה, ובהערת אגב נדגיש כי מתן תחזית רבעונית ושנתית באותו הזמן, הוא נקודה לזכות החברה אשר מאותתת על שקיפות גבוהה מצידה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2015 יעמדו על 25.5-26.5 מיליון דולר (הרבעון הראשון הוא החלש בשנה) וזאת לעומת תחזית השוק להכנסות של 22.6 מיליון דולר. בכל 2015 יעמדו ההכנסות על 127-130 מיליון דולר, וזאת לעומת תחזית השוק להכנסות של 114.4 מיליון דולר. שוב, הכתה על שמאל ועל ימין.

כמו כן, תוצאות סייברארק מעודדות מהזווית של תזרימי המזומנים מהפעילות השוטפת. התזרים אשתקד היה 23.8 מיליון דולר (כשהרווח הנקי פרו-פורמה היה 15.8 מיליון דולר), ולחברה יש כעת בקופה מזומן בשווי של 177.2 מיליון דולר - לא משהו שידחוף אותה לבצע הנפקה משנית, אך זו לא תמיד אמורה לשרת רק את החברה. יש בסייברארק בעלי מניות שאולי ישמחו להיפרד מחלק מהחזקותיהם על רקע רמות השיא אליהן נסקה, ובמיוחד כאשר ההנפקה הראשונה לא כללה הצעת מכר.

מבין בעלי המניות, לקרן JVP יש החזקה של 36.8% (587 מיליון דולר); לענק ההשקעות גולדמן זאקס יש 18.8% (301 מיליון דולר); וקרן ורטקס מחזיקה ב-9.1% (146 מיליון דולר). ההחזקה של מוקדי (3.4% כולל אופציות) שווה ברוטו 57 מיליון דולר.

שווי ההטבה באופציות של עובדי סייברארק - רבע מיליארד דולר

על רקע נסיקת המניה, ומועד הפקיעה הקרב של תקופת החסימה - תקופה שלאחריה אפילו עובד מן המניין בחברה יכול לממש אופציות שקיבל (בתנאי שאלה הבשילו), החלטנו לבדוק כמה שווה "על הנייר" ההטבה הכוללת של עובדי סייברארק מאופציות למניות רגילות שקיבלו.

ובכן, לפני המסקנה המספרית נזכיר כי בדרך כלל רוב האופציות מחולקות לשכבה מצומצמת של מנהלים בכירים, ולכן ההטבה הגלומה בהן היא בעיקר מנת חלקם של אלה. ובכל זאת, סייברארק מעסיקה, נכון ליוני אשתקד, 387 איש, וסביר להניח שחלקם ייהנו מהטבה זו.

לפי בדיקת "גלובס", כל האופציות שהונפקו עד כה על ידי החברה נמצאות עמוק "בתוך הכסף" ומגלמות הטבה כוללת של 227.4 מיליון דולר (887 מיליון שקל). מתוכן, האופציות שכבר ניתנות למימוש מגלמות הטבה של 161.4 מיליון דולר (629 מיליון שקל).

12 החברות הישראליות הגדולות ביותר בשוק ההון האמריקאי
 12 החברות הישראליות הגדולות ביותר בשוק ההון האמריקאי

CyberArk
 CyberArk

התחומים הרווחיים ביותר
 התחומים הרווחיים ביותר