האישה שייסדה את התחרות הכי מדוברת בענף הפרסום

ברברה לוי, מייסדת תחרות הפרסום הכי מדוברת (LIA), מסבירה למה מה שקורה בלאס וגאס מנצח אפילו את פסטיבל הפרסום בקאן

לאס וגאס / צילום: שאטרסטוק
לאס וגאס / צילום: שאטרסטוק

תחרות ליה אינה אחת מתחרויות הפרסום שבארץ מרבים לשלוח אליהן עבודות, אולי משום שהיא תחרות שאינה מחלקת פרסים, או משום שאינה ממוקמת במרחק של שעות טיסה רבות, בוגאס, ואולי פשוט כיוון שאין לה פסטיבל שלם וטקסים וכיבודים. בכל מקרה, מדובר בתחרות לא ממש מוכרת, ולכן כשנחתי בלאס וגאס אחרי 16 שעות טיסה, לא ידעתי למה לצפות. חשבתי שוודאי מדובר בעוד תחרות פרסום מפונפנת, שהלראות ולהיראות בה הם מרכיבים חשובים. כל-כך טעיתי.

ליה (LIA - London International Advertising Awards) היא מהתחרויות הוותיקות בענף, ולפני כמה שנים שינתה פורמט והמירה את הפסטיבל והטקסים בכמה ימי שיפוט מרוכזים של בכירי התעשייה בוגאס. אליהם מתווספים כ-60 אנשי קריאייטיב צעירים מכל העולם, שבאים לסמינר אינטנסיבי שבו מרצים אנשי פרסום בולטים בתעשייה. הצעירים חשופים גם לכל תהליך השיפוט, כך שהם לומדים ממקור ראשון מה הופך בעיני המנהלים עבודה פרסומית לעבודה טובה.

אף על-פי ששתי מארגנות התחרות, ברברה לוי ופטריסיה סנסופרנו, הן יהודיות גאות, ישראל לא נמנתה, עד השנה, עם המדינות שמהן נשלחו צעירים להשתלמויות. לפני שנה, לאחר שהדס ליבר, מנהלת מחלקת הקריאייטיב של הבצפר, שפטה בתחרות, היא שכנעה את השתיים לכלול גם את ישראל. בהמשך נוצר שיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום, וצעירי הענף הוזמנו להתמודד על שני כרטיסים לסמינרים בוגאס. אלא שבדרך היה צורך לעבור משוכה אחת - לשכנע צוות שופטים הנמנים עם בכירי אנשי הקריאייטיב שדווקא מתמודדים אלה הם שצריכים לנסוע. בסופו של התהליך נבחרו שניים - נעמה דוד ממקאן-אריקסון ויואב סיבוני מגיתם BBDO.