ביקורת קוקלציה: רשת גולף החליטה לשחק במגרש של הגדולים

למרות שהקולקציה החדשה של גולף לקיץ 2015 אינה חדשנית או אמנותית במיוחד, היא מסמנת הצהרת כוונות ראשונית של החברה לשינויים מרחיקי לכת בעשייה האופנתית שלה

תצוגת אופנה - גולף / צילום: אבי ולדמן
תצוגת אופנה - גולף / צילום: אבי ולדמן

יריית פתיחה נוספת לעונת אופנת הקיץ בישראל ניתנה אתמול (א') בבוקר, הפעם בחסות התצוגה של רשת גולף.

למרות המראות המוכרים של אותו שטיח אדום שנפרס ואותה קבוצה של פאשוניסטות וסלבריטאים שהגיעה לגרוף את 15 דקות התהילה, אפשר היה להריח באוויר שהעונה הזו עבור גולף היא לא ככל העונות. האירוע עמד בסימן הצהרות כוונות ראשוניות של החברה לספק שינויים מרחיקי לכת בקידום העשייה האופנתית שלה.

בדומה לאחיותיה השבדיות והספרדיות, גם רשת גולף לוקחת חלק בלונה פארק הענק של הטרנדים ושל בגדים עם חיי מדף קצרצרים ושואפת ליישר קו עם הקצב התזזיתי, של תחלופה שוטפת של קולקציות במהלך העונה ותוספת של פריטים חדשים מדי שבוע בחנויות.

אז אם לשפוט על-פי המסלול, מה חדש בגולף? את ההיצע הנשי חילקו שם העונה ל-3 קבוצות שונות, שבהתאם למקובל בקולקציות קיציות נעו בין דפוסים צבעוניים, למראה שלו ומפויס המתבסס על צבעוניות טבעית. התצוגה נפתחה עם קולקציה תמימה, יפה ואופטימית - "נדוניה", שכללה פריטים בגזרות קלאסיות, במרקמים ובטקסטורות נוסטלגיים, כמו שמלות תחרה בהירות באורך מקסי, חולצות מותן רחבות, שמלת קומבינזון עם חיתוכי קאט-אאוט, חולצות שיפון רקומות ועוד. את האווירה הנוסטלגית-רומנטית המשיכה קבוצה נוספת - "רפסודיה בוהמיינית", שהעניקה לשנות ה-70 פרשנות עדינה ואורבנית, עם אלמנטים של טבע, מרחב וחופש.

בקו הגברי, הסיפורים השונים שיקפו מראה נונשלנטי, צעיר ועכשווי לצד בוגר, פרקטי ומיושב, עם קשת חומרים וטקסטורות שנראו הולמים במיוחד לקיץ המקומי המעיק ותרמו למראות נעימים ומזמינים ללבישה.

אף שלא נראו על המסלול חידושים גדולים, והמראות לפרקים נראו מתאמצים מדי, מחלקת המחויטים כללה מגוון יפה של בלייזרים ושאר פריטים המשקפים את השינוי בהרגלי הצריכה של הגבר הישראלי. אך כפי שקורה במקרים רבים, כשעל המסלול מוצגות זו לצד זו קולקציות לנשים ולגברים המעוצבות באותו הבית על-ידי שתי נבחרות שונות, הרמה לא הייתה אחידה וקולקציית הנשים היא זו שהצליחה בסופו של דבר להותיר רושם חיובי יותר.

לסיכום, הבחירה של רשת גולף להקים אוהל תצוגה גדול במתחם כיתן סנטר, ולהשקיע בתצוגה גדולה וחגיגית, מהסוג שרק רשתות אופנה יכולות להפיק באופן עצמאי בארץ, מעבירה מסר אסטרטגי מאוד ברור: גולף החליטה למקם עצמה במגרש של הגדולים - גם במונחים אופנתיים.

אף שלא מדובר בקולקציה חדשנית או אמנותית במיוחד, היא בהחלט מוכרת, והאירוע לכשעצמו משקף את המהלכים האופנתיים והשינויים האסטרטגיים הנועזים שעושה החברה, שנמצאת בתקופה של צמיחה והרבה עשייה. כחלק מאותו מהלך, גולף אף רכשה בחודש שעבר את האתר המכירות המקוונות עדיקה ב-40 מיליון שקל, כדי להוות שחקן מרכזי גם במגרש מכירות האונליין.

עתה נותר לקוות שקברניטי החברה ידעו כיצד לקדם עשייה אופנתית, ושהמהלך האסטרטגי הזה ייושם גם בחוויית הקנייה בחנויות.

טווח מחירים: נשים: 40-1,290 שקל; גברים: 40-700 שקל.