חדש בזאפ: השוואת מחירים גם למוצרים הנמכרים ב-eBay

המחירים יוצגו בשקלים, על-פי שער החליפין העדכני, ויכללו את העלות הסופית, כולל עלויות משלוח ותשלומי מכס אם קיימים

שיתוף-פעולה חדש בין אתר הסחר הבינלאומי eBay לאתר ההשוואות הישראלי זאפ יעמיד לרשות הגולשים אפשרות להשוואת מחירי מוצרים מחנויות eBay, שייכללו מעתה בתוצאות החיפוש של זאפ. המחירים יוצגו בשקלים, על-פי שער החליפין העדכני, ויכללו את העלות הסופית, כולל עלויות משלוח ותשלומי מכס אם קיימים.

בשלב בראשון הושקה השוואה משותפת בקטגוריית הטאבלטים, כשהכוונה היא להתרחב קטגוריאלית בהמשך. בשלבים הבאים, ככל הנראה, יושקו קטגוריות שואבי אבק, אוזניות והנעלה.

"חיפשנו איזו קטגוריה תתן הכי הרבה ערך לצרכנים", אומר אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. "צריך להבין את המורכבות - המנוע שבנינו חייב לוודא שהמוצר אכן זהה למוצר הישראלי, מבין אלפי מוצרים דומים ב-eBay. את ההתרחבות לקטגוריות נוספות אנחנו מתכוונים לעשות מהר ולחדש כל כמה שבועות".

"זה שיתוף-פעולה שמיישם הלכה למעשה את האסטרטגיה שממוקדת בצרכים של הצרכן", אומר אלון רז, מנכ"ל חטיבה עסקית בזאפ גרופ ומנהל זאפ השוואת מחירים. "רכישה מחנויות בחו"ל הפכה מאוד שכיחה בקרב הצרכנים הישראלים, ו-eBay לצורך העניין היא רק השחקנית הראשונה מבחינתנו - אנחנו בקשר עם עוד אתרים שאיתם אנחנו מתכוונים לשתף פעולה בהמשך. עבדנו על הפרויקט כמה חודשים, פיתחנו אלגוריתם שיבדוק את המוצר כולל עלויות משלוח בהמרה לשקלים, והתוצר הוא השוואה של תפוחים לתפוחים - דגם ספציפי מול דגם ספציפי".

- עד כמה להערכתך תשפיע ההשוואה הישירה ל-eBay על תמחור באתרים ישראליים?

"כבר כיום החנויות הישראליות חשופות לתחרות - זה לא סוד שכולם רצים להשוות באתרים מחו"ל. התחרות תמיד עושה טוב לצרכן, אנחנו רק מקצרים את הדרך".

זאפ איביי / צילום מסך
 זאפ איביי / צילום מסך