כמה "עולה" להגיע לשמינית גמר ליגת האלופות?

נתוני פיפ"א: 16 הקבוצות שמשחקות בשלבי הנוקאאוט של הצ'מפיונס הוציאו העונה 201 מיליון דולר על העברות בינלאומיות; אשתקד: 169 מיליון

פ.ס.ז' נגד צ'לסי, ליגת האלופות, צ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס
פ.ס.ז' נגד צ'לסי, ליגת האלופות, צ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס

להפוך לחלק מהעילית של הכדורגל האירופי, או במילים אחרות - להיות אותם מועדונים שהצליחו להעפיל אל שמינית גמר ליגת האלופות שנפתח אתמול (ג') - יכול להיות עניין מאד יקר.

מנתונים שמפרסמת פיפ"א, באמצעות מערכת ה-TMS שלה, עולה כי 16 הקבוצות שמשתתפות העונה בשלבי הנוקאאוט של הצ'מפיונס ליג - פ.ס.ז', צ'לסי, שחטאר דונייצק, באיירן מינכן, שאלקה, ריאל מדריד, באזל, פורטו, מנצ'סטר סיטי, ברצלונה, יובנטוס, דורטמונד, ארסנל, מונאקו, לברקוזן ואתלטיקו מדריד - הוציאו ב-2014/15 סך של 201 מיליון דולר על העברות בינלאומיות.

הממוצע לקבוצה הוא 12.52 מיליון דולר. כהשוואה, בעונת 2012/13 הוציאו הקבוצות שהעפילו ל-16 האחרונות של ליגת האלופות 169 מיליון על העברות בינלאומיות (10.56 מיליון בממוצע למועדון).

יש לציין כי מדובר אך ורק על העברות בין מדינות שונות (שחקנים שהחליפו קבוצות בתוך מערכת הליגות המקומית שלהם - לא נכללים), כך שבפועל הסכומים שבזבזו המועדונים משלבי הנוקאאוט של הצ'מפיונס ליג גבוהים הרבה יותר.

ההעברות היקרות ביותר בעונה הנוכחית של הקבוצות המשחקות בשמינית גמר ליגת האלופות הן של לואיס סוארז (הגיע מליברפול לברצלונה תמורת כ-91 מיליון דולר), חאמס רודריגז (ממונאקו לריאל מדריד, כ-90 מיליון) ודויד לואיז (מצ'לסי לפ.ס.ז', 56 מיליון). אשתקד היו אלו הרכישות של גארת בייל (עליו שילמה ריאל לטוטנהאם כ-106 מיליון דולר) ואדינסון קבאני (הגיע לפ.ס.ז' מנאפולי עבור כ-73 מיליון דולר).