סופ"ש מטורף ב-NBA: כ-9% מהשחקנים בליגה החליפו קבוצה

12 עסקאות בהן היו מעורבות 17 קבוצות NBA ו-39 שחקנים נרשמו עם תום מועד ההעברות; קליבלנד הצליחה להביא את קנדריק פרקינס שירוויח כ-460 אלף ד'

קנדריק פרקינס, NBA / צלם: רויטרס
קנדריק פרקינס, NBA / צלם: רויטרס

היום האחרון של דד-ליין הטריידים ב-NBA הסתיים בשבוע שעבר בפעילות שיא: על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", נרשמו בסך הכל 12 עסקאות בהן היו מעורבות 17 מקבוצות הליגה (מתוך 30), וסך של 39 שחקנים (מסך של 450).

אחת התוצאות המיידיות של היום הזה: חיזוק לדייויד בלאט וקליבלנד קאבלירס אותה מדריך המאמן הישראלי. קנדריק פרקינס (30, 2.08 מ'), ששיחק בשנים האחרונות באוקלהומה סיטי ת'אנדר, הועבר לפני תום מועד ההעברות ליוטה ג'אז בטרייד משולש בו היו מעורבים גם שחקנים מדטרויט פיסטונס. בסופו של דבר הוא הגיע להסכם עם יוטה על שחרורו מבלי שהספיק להופיע בה אפילו דקה - והגיע לסיכום על הצטרפותו לקליבלנד כפרי-אייג'נט.

פרקינס, שזכה בשנת 2008 באליפות במדי בוסטון סלטיקס, רשם העונה ממוצע של 4 נק' ו-5.5 ריבאונדים ב-53 משחקים במדי אוקלהומה. הוא יוסיף עוד מאסה בצבע לקאבס, שכזכור איבדה בתחילת 2014/15 את שחקן הפנים המרכזי שלה, אנדרסון ורז'או, שנפצע וגמר את העונה; מאז היא הספיקה להחתים במקומו את הרוסי טימופיי מוזגוב, שהפך מהר לשחקן דומיננטי ביותר ברוטציה של בלאט.

אגב, סוכנו של פרקינס הוא ארן תלם, מבעלי הפועל ירושלים. פרקינס צפוי לחתום על חוזה מינימום לשחקן עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בליגה: בניכוי החלק של העונה שכבר עבר, הוא צפוי לקבל מקליבלנד כ-460 אלף דולר, שלא ישפיעו יותר מדי על סך ההתחייבויות שלהם ב-2014/15: שכר השחקנים בקאבלירס העונה עומד על למעלה מ-82 מיליון דולר, השלישי בגובהו ב-NBA (ברוקלין נטס מקום ראשון עם 87.6 מיליון דולר, לוס אנג'לס קליפרס שנייה עם 84.8). מ-76.8 מיליון דולר ומעלה, מתחילות הקבוצות לשלם "מס לוקסוס".