רשות השידור נערכת להחלפת סמנכ"ל הגבייה

תחום הגבייה ברשות השידור מצוי בבעיה, כאשר עד כה, במבצע הנוכחי, נגבו רק 15 מיליון שקל מהציבור ■ רשות השידור: מדובר בהליך מקובל במקרה של סיום הליך מינוי

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

רשות השידור נערכת ליציאה להליך איתור עבור סמנכ"ל גבייה חדש, לאחר שלא יוארך עוד מינויו של הסמנכ"ל הנוכחי, יואב אשכנזי.

אשכנזי משמש כממלא-מקום בתפקיד, ובאחרונה זימן אותו העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, ובישר לו כי מינויו לא יוארך עוד באופן אוטומטי, וכי ככל הנראה יחל הליך מסודר של ועדת איתור, שאליה גם הוא עצמו יוכל לגשת על מנת להתמודד על התפקיד.

ברשות השידור, הנמצאת בפירוק, מבהירים כי מדובר בהליך מקובל במקרה של סיום הליך מינוי, ואולם אין להתעלם ממצבה של גביית האגרה בימים אלה ברשות השידור.

בעוד שהמשאבים התזרימיים של הרשות הולכים ומצטמצמים, הגבייה מתעכבת, ועד כה במבצע הנוכחי, רק כ-15 מיליון שקל נגבו מהציבור - נתון הנמוך בעשרות אחוזים מהגבייה המקובלת לאורך השנים. זאת, למרות שקיים כיום מבצע שמאפשר מחילה על חובות עבר לציבור.

הרשות עדיין לא יצאה רשמית במבצע ולא שלחה לאזרחים בקשות לתשלום אגרת הטלוויזיה.

כפי שאושש בבדיקה שערך "גלובס", בקרב הציבור רווחת הסברה כי אגרת רשות השידור בוטלה לאור ההצהרות על הרפורמה שיצאה לדרך. אך למעשה, למרות שהחוק החדש כבר אושר, הפסקת גביית האגרה תיכנס לתוקף רק בתום התהליך של פירוק הרשות הנוכחית ובניית רשות חדשה. המועד הקבוע בחוק לשינוי זה הוא כיום הוא יולי 2015, והוא עשוי להתעכב עוד יותר.

מרשות השידור נמסר, כי "אין החלטה לצאת לוועדת איתור לתפקיד סמנכ"ל הגבייה. בימים אלה נבחנים מינויים שהסתיימו או שנעשו בפועל, ונבדקת האפשרות להמשיך את המינויים או לצאת בוועדת איתור לתפקידים אלה".

ממשיכים כמתוכנן, למרות הבחירות

בתוך כך, נמשכת עבודת ועדת קמא לאיתור חברי דירקטוריון תאגיד השידור הציבורי החדש שיקום, ולמנהלו הראשון והזמני. ל"גלובס" נודע כי בין המתמודדים על מקום בדירקטוריון החדש גם יפה ויגודסקי, לשעבר מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, ומי שעומדת כיום בראש קרן "מעגלים". ויגודסקי עשויה לתפוס בדירקטוריון מקום השמור לדמות בעלת רקע חינוכי.

כפי שפורסם ב"גלובס", עוד הגישו מועמדות מי ששימש כמנכ"ל וכיו"ר הרשות השנייה ומנכ"ל הוועדה למדרוג, מנשה סמירה, ומי ששימשה כסמנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר.

לדברי השופט בדימוס עזרא קמא ל"גלובס", עבודת הוועדה נמשכת לפי שעה כסדרה, למרות מערכת הבחירות ולמרות החשש כי מינוי בתקופה זו עשוי להיחשב כמינוי פוליטי. באחרונה החלה הוועדה לזמן שורה ארוכה של מועמדים מתוך העשרות שביקשו תפקידים בדירקטוריון, וגם החלה לפתוח את מעטפות המועמדים לתפקיד המנכ"ל הזמני. לא מן הנמנע כי הוועדה תפנה לגורמים שלא הגישו מועמדות, במקרה שיימצא כי המועמדים המוצעים אינם מתאימים לתפקיד.

"עובדות שגויות"

בא-כוחו של סמנכ"ל הגבייה יואב אשכנזי, עו"ד צחי איציק כהן, מסר בתגובה כי "בכתבה מובאות עובדות שגויות שבינן לבין המציאות אין כל קשר, ובאופן הצגתן בכתבה יש כדי להטיל דופי בתפקודו, בכישוריו המקצועיים ובמוניטין שצבר מרשי במשך למעלה מ-27 שנות עבודתו ברשות השידור.

"מאז מונה מר אשכנזי לתפקידו כסמנכ"ל הגבייה, בפועל מתבצעת פעילות האגף ללא כל דופי ובהתאם למגבלות הקיימות לאור הימצאה של הרשות בהליך פירוק זמני.

"יובהר כי מר אשכנזי חרט על דיגלו מתן יחס מכבד כלפי ציבור הלקוחות ועשה ככל שביכולתו למגר תופעות חריגות שהיו נחלת העבר, וכל זאת תוך שנה מאז מינויו לתפקיד.

"לא למותר לציין כי עד ליום זה לא הועלתה ולו טענה אחת כנגד תפקודו של מרשי בפרט, וכן כנגד מנהלי ועובדי אגף הגבייה המסורים בכלל. סמנכ"ל הגבייה, שמלווה באופן שוטף על-ידי פירמת עורכי הדין יגאל ארנון ושות', פעל וימשיך לפעול בהתאם להנחיות המפרק באופן מלא ומקצועי גם בעתיד.

"מצופה היה כי בטרם ייגזר דינו של אדם בכתבה עיתונאית, לבדוק את העובדות היטב ולאמתן עם הגורמים המוסמכים לרבות מרשי".