מנכ"ל אפל טים קוק נחת בישראל; נפגש עם הנשיא ריבלין

קוק:"יש לנו הערכה עצומה לישראל לא רק כבת ברית של ארצות-הברית אלא גם כזירת עסקים" ■ ריבלין: "חדשנות אמיתית יכולה לצמוח רק במקומות בהם לכל אדם יש גישה לחינוך - ללא הבחנה בין דת, גזע, מין"

מנכ"ל אפל, טים קוק נחת היום (ד') בישראל, במטרה לחנוך את מרכז המחקר והפיתוח החדש של החברה בהרצליה פיתוח. קוק נפגש עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במשכנו. בפתח הפגישה לחץ הנשיא את ידיו של קוק ושל אנשי הצוות שליוו אותו ואמר: "זוהי זכות גדולה לארח אותך ואת הצוות המכובד המלווה אותך בביקורך פה בארץ".

הנשיא בירך את קוק על ביקורו בירושלים ואמר לו: "תרומתכם לאנושות חסרת תקדים. גם בתור אדם הנוהג לכתוב בעיקר בעט, ברור לי, כפי ששבים ומבהירים לי אנשי הצוות שלי ונכדיי, עד כמה גדול הנס שיצרתם".

קוק הודה לנשיא על קבלת-הפנים ואמר: "יש לנו הערכה עצומה לישראל לא רק כבת ברית של ארצות-הברית אלא גם כזירת עסקים".

הנשיא בירך את קוק על פתיחת מרכז הפעילות של החברה החדש בהרצליה וקיווה כי הוא יהווה מקור תעסוקה למגוון רחב באוכלוסייה בישראל: "חדשנות אמיתית יכולה לצמוח רק במקומות בהם לכל אדם יש גישה לחינוך - ללא הבחנה בין דת, גזע, מין. נשמח ללמוד מהניסיון של אפל בתחום החינוך בארה"ב, והנגשת טכנולוגיה חדשנית למגזרים מוחלשים".

אל קוק בביקורו התלווה מר ג'וני סרוג'י, סגן נשיא טכנולוגיות וחומרה. הנשיא הדגיש עד כמה הוא גאה בעצם הגעתו של סרוג'י, ערבי ישראלי בן העיר חיפה כחלק מהמשלחת, ואמר: "דמיין כיצד יראה העולם אם יהיו בו עוד חמישה 'ג׳וני סרוג׳ים'. אנו גאים בו ובהישגיו באותה המידה אם לא יותר". קוק אמר: "המגוון של עובדינו הוא אחת הסיבות בגללן הגענו להישגים אליהם הגענו - העסקת אנשים באשר הם ללא קשר למוצא או לרקע שלהם. כשפועלים ממקום כזה אנחנו חוגגים את המגוון, נהנים מכל פניו".

קוק המשיך ואמר: "אדוני הנשיא, אני מעריך מאוד את פעילותך עבור זכויות אדם. אתה מהווה השראה עבורנו לעשות עבודה טובה יותר".

הנשיא ומנכ"ל אפל שוחחו ארוכות על מקומו של החינוך בקידום אוכלוסיות שונות ועל פעילותה הענפה של אפל עבור קידום החינוך באזורי קושי שונים ואף עסקו בשיתוף פעולה אפשרי לקידום שוויון הזדמנויות החינוך באזורים נדרשים ברחבי ישראל. "עלינו ללמוד מכם, כיצד לקדם את תלמידנו גם באזורים קשים יותר, כפי שעשיתם אתם בבתי-ספר רבים בארצות-הברית", אמר ריבלין.

קוק סיפר לנשיא על פעילותם בתחום החינוך למען הנגשת הכיתות באזורים שונים טכנולוגית ואמר: "אנחנו מאמינים גדולים בחינוך ואנחנו עובדים קשה על מנת לאפשר לילדים שנולדו לאזורים קשים יותר את סביבת הלימודים שתקדם אותם. בחרנו 120 בתי-ספר ברחבי ארצות-הברית שם אנחנו עובדים במרץ בכיתות לקידום הילדים ולהנגשת החינוך אליהם".

קוק סיכם ואמר: "הרצון להשאיר עולם טוב יותר עבור הילדים והנכדים שלנו הוא המניע החזק ביותר ליצירת אנושות טובה יותר, וההקשבה לך, אדוני הנשיא, מדבר על אמונותיך, מעוררת השראה. אני מאוד מקווה שהיא תהדהד באזור כולו".