בשל חריגות כלכליות: אופ"א קנסה את הפועל ת"א ב-200 אלף אירו

זאת במסגרת תקנות ה-FFP; הודיעה כי תמשיך לעקוב אחר המאזנים של מועדון הכדורגל הישראלי, ותטיל עליו סנקציות נוספות במידה וירשום עוד חריגות

אוהדי הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף
אוהדי הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף

אופ"א הודיעה היום (ו') כי הגיעה להסדר עם חברת "הראל אחזקות", הרשומה כבעלים של הפועל ת"א בכדורגל - במסגרתו ישלם המועדון הישראלי לארגון האירופי קנס בסך 200 אלף אירו (כ-880 אלף שקל) בגין חריגה מתקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP).

ועדת הפיקוח הפיננסי של אופ"א (CFCB) הודיעה כי תמשיך לעקוב אחר המאזנים של האדומים, וכי חריגות כלכליות נוספות עבור תקופת ניתוח הדוחות הפיננסיים של העונות 2013/14-2015/16 עשויות להוביל לסנקציות נוספות שיוטלו על הפועל בעתיד. על-פי תקנוני ה-FFP, בתקופה זו יוכלו קבוצות לרשום הפסדים תפעוליים מקסימליים של 30 מיליון אירו (10 מיליון לעונה), בתנאי שאלו מכוסים במלואם על-ידי הבעלים של הקבוצות במסגרת של תרומה. קבוצות ללא בעלים/תורמים יוכלו להפסיד רק 5 מיליון אירו בתקופה האמורה.

ההחלטה המלאה של אופ"א לגבי הפועל ת"א (PDF מאתר אופ"א)

לאור הסדר הפשרה עם אופ"א, מסרה הפועל ת"א בהודעתה הרשמית: "הנהלת המועדון בראשות היו"ר בארי בן זאב ממשיכה לפעול במטרה לתקן את הליקויים שנעשו בשנים האחרונות ולהבריא את המועדון עד למציאת רוכש שיבטיח את עתידה הכלכלי של הפועל".

קבוצות נוספות שאופ"א הודיעה היום כי קיבלו עונש זהה לזה של הפועל הן האל סיטי (אנגליה), פנאתינייקוס (יוון) ו-רוך צ'ורז'וב (פולין). מי שזוכתה מאשמת חריגה מהתקנות היא ליברפול, למרות שרשמה בשתי העונות האחרונות הפסדים שהתקרבו ל-100 מיליון ליש"ט - זאת בשל העובדה שסכומים ניכרים מהגירעון הנ"ל מיוחסים להשקעה בתשתיות ובפרויקט הרחבת אצטדיונה הביתי של הקבוצה, אנפילד, ובתוכנית המוקדמת יותר של הקבוצה לבנות מגרש חדש בסטנלי פארק (שבינתיים בוטלה).