בעקבות קריסה של 70% במניה: מנכ"ל אינסוליין עוזב

מייק נץ עזב ויוחלף על-ידי איל לוין ■ החברה הודיעה ביום ראשון כי לא הצליחה לקבל עדיין את האישור המיוחל לשיפוי ביטוחי למוצר שלה לטיפול סוכרת, במדינת היעד העיקרית שלה, גרמניה

מייק נץ / צילום: אינסוליין
מייק נץ / צילום: אינסוליין

ביום ראשון הודיעה חברת אינסוליין על כך שלא הצליחה לקבל עדיין את האישור המיוחל לשיפוי ביטוחי למוצר שלה לטיפול סוכרת, במדינת היעד העיקרית שלה, גרמניה. יומיים בלבד לאחר ההודעה השלילית, שהובילה לקריסת מניית אינסוליין בכ-70% מאז, מודיעה היום (ג') החברה כי המנכ"ל מייק נץ פורש מן החברה. הוא יוחלף, לפחות באופן זמני, על-ידי איל לוין, דירקטור בחברה ולשעבר מנכ"ל שחל טלהרפואה.

נץ, בעבר מנכ"ל טבע ישראל וטבע יפן, הגיע לאינסוליין לפני קצת פחות משנה, כשתפקידו הרשמי היה לנהל את מסחור המוצר לטיפול בסוכרת, לאחר שאישור השיפוי יגיע. אולם האישור שהיה אמור להגיע לפני פחות משנה, בושש לבוא והחברה נכנסה לקפאון מסויים, אם כי חתמה על כמה הסכמי הפצה והמשיכה להתקדם רגולטורית בארה"ב.

נראה כי העזיבה של נץ היום מעידה על כך שהוא לא חושב שהחברה עומדת להיכנס לשלב המסחרי בזמן הקרוב. נץ יעזוב את החברה בסוף חודש מרץ.

נציין, כי החברה עצמה מסרה כי היא נמצאת במגעים עם הגוף הרושם בגרמניה, ועדיין לא יודעת כמה זמן יקח לה להשיג את השיפוי, אם בכלל.

לוין גם הוא בעל ניסיון בשיווק ומכירות בשוק מכשור רפואי שבו יש לבצע חינוך שוק, ולכן הוא מנכ"ל מתאים לחברה. בתקופת כהונתו כמנכ"ל שח"ל, צמחו הכנסות החברה מכמה מאות אלפי דולרים לכ-20 מיליון דולר, והחברה עברה לרווח. כמו כן הוא מכיר אותה מתפקידו כדירקטור, וגם דובר גרמנית. מניית אינסוליין יורדת כעת 2.3% והחברה נסחרת לפי שווי של 45.9 מיליון שקל.