יצרנית הרכב הסינית קורוס תחל לייצא למזרח התיכון

הערכות בענף הרכב: החברה שבשליטת עידן עופר לא תציב את ישראל בראש סדר העדיפויות שלה

האם כלי הרכב של יצרנית הרכב הסינית "קורוס" יגיעו גם לאזורנו? בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, שמתקיימת בימים אלה, הודיעה חברת קורוס על שינוי במדיניות השיווק הגלובלית שלה.

במסגרת השינוי, בכוונתה להתחיל ביצוא דגמי רכב שונים מתוצרתה "לאזור מרכז אירופה ולמזרח התיכון" בתוך 12 עד 18 חודשים.

החברה לא פירטה בהודעתה האם גם ישראל נכללת במדינות המזרח התיכון שאליהן מיועד היצוא.

יש לציין כי בעבר הודיעה קורוס, כי כלי הרכב שלה לא יגיעו לישראל בטווח הנראה לעין, בעיקר בשל מגבלות בהיקף הייצור. בענף הרכב העריכו היום, כי בעקבות המכירות החלשות מהצפוי של החברה בסין, שהסתכמו בכ-7,000 יחידות בלבד עד עכשיו, עשויה החברה הסינית לבחון מחדש את היצוא לאזור ואולי גם לישראל, שנחשבת לשוק נוח יחסית למותגים חדשים ובמיוחד למותגים מהמזרח הרחוק. אולם ישראל, ככל הנראה, לא נמצאת במקום גבוה בסדר העדיפויות.

קורוס מסרה כי היא תרחיב את היצוא שלה "שלב אחרי שלב", אולם בשלב הנוכחי המוקד של החברה הוא בניית מודעות למותג ומערך מכירות מורחב בסין.

משיקה רכב חדש

במסיבת העיתונאים בז'נבה חשפה קורוס רכב "קרוס אובר" חדש, המבוסס על המשפחתית "קורוס 3". במקביל, הציגה החברה לראשונה בפני עיתונאים מערביים את היו"ר החדשה של החברה, פיל מורטג, שמונה לתפקיד לפני חודשים ספורים במסגרת החלפת הצמרת הניהולית של קורוס.

מורטג, לשעבר מנכ"ל GM בסין, אמר בתערוכה כי "בניית מותג חדש מאפס היא משימה עצומה. אנחנו יצרנית הרכב הראשונה בסין שעומדת בסטנדרטים של איכות וביצועים שמקבילים או עולים על אלו של יצרנים גלובליים מובילים. אנחנו משנים את התפיסה של מכונית מתוצרת סין".

מחברת קורוס נמסר בתגובה כי אין לה מה להוסיף מעבר להודעה שנמסרה לעיתונות. קורוס היא חברה בשליטת חברת "קנון " הבורסאית, שפוצלה מתוך החברה לישראל, ובשליטת עידן עופר באופן ישיר.