ביקושים של 1.1 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח של רילייטד

בין המוסדיים הגדולים שהשתתפו בהנפקה: אלטשולר שחם, מגדל, הראל ואקסלנס ■ בעקבות הביקושים הגדילה החברה את הגיוס המתוכנן ל-860 מיליון שקל

סטיבן רוס / צילום: בלומברג
סטיבן רוס / צילום: בלומברג

הריביות הגבוהות שמציעות הנפקות האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות ממשיכות לקרוץ למשקיעים בתל-אביב. אחרי ההצלחה של ג'י.אף.איי (GFI) בשלב המוסדי ביום שני, זכתה אתמול גם חברת רילייטד קומרשיאל של סטיבן רוס לביקושי ענק של 1.1 מיליארד שקל.

הביקושים נרשמו בזכות הזמנות שהעבירו כמה מהמשקיעים המוסדיים הגדולים, ובהם אלטשולר שחם, מגדל, הראל ואקסלנס. כעת צפויה החברה להגדיל את היקף הגיוס הכולל בהנפקה, אותה מובילה כלל חיתום, מ-800 ל-860 מיליון שקל. הגיוסים של GFI ורילייטד יגדילו ל-9 את מספר חברות הנדל"ן הזרות - הפועלות בארה"ב ורשומות במקלט המס של איי הבתולה הבריטיים - שגייסו אג"ח בשוק המקומי.

רילייטד, שזכתה לדירוג גבוה יחסית של A מחברת S&P מעלות, הציעה למשקיעים ריבית שקלית (לא צמודה) של עד 6% על אג"ח במח"מ של 4.6 שנים, אולם הביקוש הגבוה בשלב המוסדי הפחית את גובהה לכ-5.2% בלבד. למרות זאת, מדובר בריבית שגבוהה ב-1% מהתשואה לפדיון המשתקפת ממחירן בבורסה של אג"ח ל"א של קבוצת דלק, שהונפקו לאחרונה עם דירוג זהה ועם מח"מ ארוך בהרבה של 7 שנים. מדירוג A נהנית למשל גם חברת אלקטרה, אולם האג"ח הארוכות שלה (סדרה ד') במח"מ של 5.2 שנים נסחרות כיום בבורסה לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.75% בלבד.

סטיבן רוס פועל בשוק הנדל"ן האמריקאי כבר יותר מ-40 שנה וקבוצת רילייטד שבבעלותו היא מהגדולות בעיר ניו יורק. אל החברה הייעודית שמגייסת את האג"ח בבורסה, רילייטד קומרשיאל, הועברו החזקות בשבעה נכסים מניבים להשכרה למגורים ולמסחר בשווי כולל של 829 מיליון דולר, והיא הציגה בסוף ספטמבר 2014 הון עצמי של 323 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הציגה רילייטד קומרשיאל רווח נקי של 100 מיליון דולר, אך זה נוצר בעיקר עקב עלייה חדה בשווי נכסיה. ההכנסות מדמי שכירות הסתכמו בתקופה זו ב-14.8 מיליון דולר, ואילו בניכוי הוצאות תפעול הנכסים עמד הרווח הגולמי של 11.5 מיליון דולר.

ההנפקה הבאה

הצלחת הנפקות האג"ח שהובילו בשנה האחרונה פועלים אי.בי.אי וכלל חיתום, גוררת חתמים נוספים לתור אחר יזמי נדל"ן יהודים מניו יורק, שיבקשו לנצל את הביקוש הגבוה לחוב תאגידי בישראל.

כפי שנחשף ב"גלובס" בעבר גם חברת הנדל"ן מויניאן גרופ של ג'ו מויניאן תנסה להנפיק בחודשים הקרובים אג"ח בהיקף שבין 800 מיליון שקל למיליארד שקל עבור חברה שתוקם גם היא במיוחד לצורך ההנפקה ושאליה יועברו נכסים מניבים.

את ההנפקה מובילה חברת החיתום של בנק לאומי, לאומי פרטנרס חתמים.