הרגע המכריע בשווקים מתקרב: כיצד יגיבו המניות?

ביום שישי החדשות הטובות הפכו שליליות עבור שוקי המניות כאשר נתוני התעסוקה היכו את התחזיות והצביעו על חוסנו של המשק האמריקאי ■ כעת, הסוחרים מעריכים כי גברו הסיכויים להעלאת הריביות בפגישת הפד בחודש יוני

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

הסוחרים בשוק נערכים לקראת אחד האירועים המכוננים בשנים האחרונות - שינוי המדיניות המוניטארית בארה"ב והעלאת הריביות, לראשונה מאז 2006. כעת, רבים תוהים כיצד יגיבו שוקי המניות בחודשים הקרובים שלפני העלאת הריביות?

ביום שישי, החדשות הטובות הפכו שוב לחדשות רעות והפילו את השווקים. דוח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע הצביע על תוספת של 295 אלף משרות בפברואר וירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%. הנתונים, שהצביעו על חוסנו המתמשך של המשק האמריקאי, גררו ירידות של עד 1.5% בוול סטריט מאחר והסוחרים הרגישו כי הפד יעלה את הריביות כבר בחודשים הקרובים.

ב-6 המקרים האחרונים מאז 1980 בהם הפד נקט בהידוק מוניטארי, מדד ה-S&P 500 טיפס בממוצע ב-23.5% בתשעת החודשים שקדמו להעלאת הריבית הראשונה. כך מציין סקוט מינרד, מנהל השקעות בכיר בחברת Guggenheim Partners. בראיין בלסקי, האסטרטג הראשי של חברת BMO Capital Markets, מוסיף עוד כי ב-3 החודשים שלפני המעבר למדיניות של ריסון מוניטארי, ה-S&P טיפס בממצוע ב-8.3%.

ע"פ החוזים על ריבית הפד (Fed funds futures) המשקיעים צופים כי הסבירות להעלאת הריבית בפגישת הפד בחודש יוני עלתה ל-21%, זאת בהשוואה לסבירות של 16% לפני פרסום דוח התעסוקה ביום שישי. עם זאת, המסחר בחוזים על הריבית מאותת כי הסבירות להעלאת ריבית בספטמבר השנה גבוהה יותר ועומדת על 63%.