האוצר לכיל: הבהירו פעולות בניגוד לתנאי מניית הזהב לכאורה

יואל בריס דורש מידע לגבי העברת פעילויות של כיל וחברות-הבת שלה לחו"ל

עו"ד יואל בריס - היועץ המשפטי של האוצר / צלם: איל יצהר
עו"ד יואל בריס - היועץ המשפטי של האוצר / צלם: איל יצהר

משרד האוצר דורש מהנהלת כיל הבהרות לגבי פעולות שעשתה לכאורה בניגוד לתנאי מניית הזהב.

היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד יואל בריס, שיגר היום (א') מכתב למנכ"ל כיל סטפן בורגס, ובו הוא דורש מידע לגבי העברת פעילויות של כיל וחברות-הבת שלה לחו"ל. בין היתר מבקש בריס מידע על העברת קווי ייצור, מערכי שיווק, נכסים חיוניים לקיומה של כיל, ידע וטכנולוגיות, "פעילות מהותית אחרת או ניהולה של פעילות כאמור" והעברת "גורמי שירות מרכזיים".

כמו כן שואל בריס האם החברה מתכננת לשנות בשנים הקרובות את היחס בין ישראל לחו"ל בפעילותה של כיל או חברות-הבת שלה, או של הקבוצה כולה.

מכתבו של בריס בא בעקבות מכתב ראשון שיגור ב-23 בפברואר בו ביקש מידע והסברים על תכנית הפיטורים שעליה הכריזה כיל. המכתב היום בא על-רקע שורת טענות להפרות בתנאי מניית הזהב שהעלו אמש ראשי ועדי העובדים בכיל ובמפעל רכובות ברום באזניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העובדים טוענים כי כיל לא פנתה למדינה ולו פעם אחת בשבע השנים האחרונות כדי לבקש את אישורה להעברת פעילויות שלה לחו"ל, למרות שלטענתם הדבר היה מתחייב מתנאי המניה.

מכיל נמסר כי "אין שום קשר בין מניית הזהב של המדינה בכיל לבין הניהול השוטף של המפעלים והצורך בתכניות התייעלות במפעלי החברה. תכנית ההתייעלות נועדה לחזק ולהבטיח את קיום המפעל בארץ תוך הבטחת התחרותיות מול מתחרותיה הגדולות של כיל בשווקים הגלובליים בהם היא פועלת".