הדולר היציג פרץ את רף ה-4 שקלים; האירו קרס 1.4%

הדולר היציג נקבע על 4.017 שקלים והאירו על 4.369 שקלים ■ ברקע התחזקות הדולר: דוח תעסוקה חזק בארה"ב ■ FXCM ישראל: היעד הבא של הדולר-שקל יהיה ברמת 4.07 שקלים, התנאים נוטים בבירור לטובת הדולר

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג זינק בכ-0.8% ונקבע על 4.017 שקלים, בעוד האירו צנח ב-1.4% ל-4.369 שקלים. המטבע האמריקאי נסחר בשיא שלא נראה מאז ספטמבר 2012.

בעולם, הדולר נסחר עדיין סביב שיא של כ-12 שנים מול האירו, ברמה של 1.087 דולרים לאירו. זאת בצל התוכנית להקלה כמותית עליה הכריז בשבוע שעבר הבנק המרכזי האירופי. במסגרת התוכנית ה-ECB החל היום ברכישת אג"ח ממשלתיות וקונצרניות.

הדולר-שקל נסחר, בין היתר, בהשפעת דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם בסוף השבוע. הדוח הצביע על תוספת של 295 אלף משרות חדשות וירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%. קונצנזוס האנליסטים בשוק הצביע על תוספת של 240 אלף משרות חדשות ולירידה בשיעור האבטלה ל-5.6%, לעומת 5.7% בינואר.

כעת, אל מול שוק עבודה חזק, מתחזקת האפשרות כי הפדרל ריזרב יבחר להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, צעד שכמובן יחזק את הדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר הססנות שנמשכה מספר ימים, הדולר-שקל פרץ מעל מחסום 4 שקלים, ובעוצמה רבה. המבחן של הדולר-שקל השבוע יהיה התבססות מעל רמת 4 שקלים והפיכת רמה זו לנקודת ציון במהלך הבא מעלה. ירידה מתחת לרמת 4 עשויה שוב להבהיל את הלונגיסטים ולהאיץ את הירידה, ואולם נראה כי הפעם ישנה סבירות גבוהה כי הפריצה הזו היא פריצה אמיתית שתחזיק מעמד. היעד הבא של הדולר-שקל יהיה ברמת 4.07 שקלים. אין ספק שהתנאים כעת נוטים בבירור לטובת הדולר, וזאת על רקע פערי הצמיחה בין ארה"ב לישראל וציפיות הריבית הנגזרות מכך".

מפריקו נמסר כי "נתוני התעסוקה המרשימים במיוחד שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב תרמו לצפייה כי הממשל יפעל לעלות את ריבית הדולר מוקדם מהצפוי ויפעל כבר בסוף הרבעון השני. בתקופה בה הממשל עסוק בפוליטיקה של ערב בחירות, בנק ישראל מוצא עצמו כמבוגר האחראי היחידי בזירה המקומית הנדרש לשמר את רווחיות היצוא כבסיס לעתיד התעשייה המקומית והתעסוקה. הבנק רוכש סכומי עתק של דולרים במטרה לתמוך בדולר, אולם על רקע היקף האחזקה הגבוה של המוסדיים בנכסים גלובליים בכלל ובחשיפה למטבע זר אפשר ולחולשת שוקי ההון בזירה הבינלאומית ומימוש אחזקות מצד הגופים המוסדיים ידרוש מבנק ישראל לפעול בהיקפים משמעותיים יותר במטרה לבלום את ייסוף השקל אל מחוץ לטווח התנועה העכשווי של 3.8-4.2 שקלים".