ההסתדרות: אלה המקומות שצפויים לשבות ביום חמישי

השביתה תכלול הן מקומות עבודה השייכים למגזר הציבורי והן מקומות עבודה בסקטור הפרטי - כנסו לקריאת הרשימה המלאה ■ מוקדם יותר היום: עובדי כיל חסמו כבישים בת"א וניסו לפרוץ למשרדי ההנהלה

אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות
אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות

ההסתדרות מפרסמת היום (ג') את רשימת מקומות העבודה שצפויים לשבות ביום חמישי הקרוב, על רקע המאבק נגד הפיטורים בכיל. השביתה תכלול הן מקומות עבודה השייכים למגזר הציבורי והן מקומות עבודה השייכים לסקטור הפרטי.

מדובר במקומות עבודה מאשדוד עד אילת, וביניהם נכללים:

■ נמלי הים באשדוד ואילת יושבתו מכל פעילות

■ נמל התעופה באילת יושבת בין השעות 10:00 ל-14:00

■ פז, דלק וסונול

■ סניפי הביטוח לאומי

■ מכס ומע"מ

■ סניפי שירות התעסוקה

■ המשרד להגנת הסביבה

■ משרד הכלכלה

■ סניפי רשות האוכלוסין וההגירה

■ בתי המשפט

■ משרד החינוך

■ טאבו

■ משרד התחבורה

■ לשכות הבריאות

■ בתי הדין הרבניים

■ לשכות ההוצאה לפועל

■ דואר ישראל

■ שירותי התחבורה הציבורית של אגד

■ משרד הבינוי

■ משרד הפנים

■ עיריות אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים, קריית גת, קריית מלאכי, באר שבע, דימונה, ערד, ירוחם, אילת, מצפה רמון

■ האוניברסיטה הפתוחה במרחבי הדרום, אוניברסיטת בן גוריון ושלוחתה באילת

■ המפעלים עשות אשקלון תעשיות, פריקלס ים המלח, מפעל מגנזיום, מפעל רותם אמפרט, מפעלי תובלה, מפעל נגב קרמיקה בירוחם, מפעל פריגו בירוחם, החברה לאיכות הסביבה ברמת חובב, החברה לשירותי איכות הסביבה, סנרג'י שדרות, מפעל המיחזור Prs, קמהדע

■ עובדי בזק ובזק בינלאומי באזור הדרום יערכו אסיפות הסברה ויקיימו שיבושים

■ חברת מקורות בדרום - תעבוד במתכונת שבת

■ חברת החשמל בדרום - העובדים יעבדו במתכונת חירום בלבד

■ הקריה למחקר גרעיני - תעבוד במתכונת חלקית

כאמור, עובדי כיל בגיבוי ההסתדרות מוחים נגד כוונת ההנהלה לפטר כבר מספר שבועות על המהלך של ההנהלה. בהסתדרות טוענים כי חברה שמרוויחה מיליארדי שקלים בשנה, ושבכירי משתכרים בעלות מיליוני שקלים בשנה, אין סיבה לפטר עובדים וכי המהלך הוא כ"נקמה" על מסקנות ועדת ששינסקי 2 שכירסמה ברווחי החברה. החברה, מנגד טוענת כי מגזר הברום שבו היא רוצה לקצץ בעובדים, הוא הפסדי ולכן מדובר בהתייעלות גרידא.

בתקופה האחרונה עולות לקריאות למדינה להפעיל את מניית הזהב שלה כדי למנוע את הפיטורים ובמשרד האוצר אף דרשו מכיל הבהרות לפעולות הנוגדות את תנאי מניית הזהב. עובדי כיל טוענים כי החברה לא פנתה למדינה ולו פעם אחת בשבע השנים האחרונות כדי לבקש את אישורה להעברת פעילויות שלה לחו"ל, למרות שלטענתם הדבר היה מתחייב מתנאי מניית הזהב. מכיל נמסר כי "אין שום קשר בין מניית הזהב של המדינה בכיל לבין הניהול השוטף של המפעלים והצורך בתכניות התייעלות במפעלי החברה".

בתחילת פברואר פתחו 800 עובדי תרכובות ברום בשביתה במחאה על מכתבי פיטורים ששלחה ההנהלה ל-140 עובדים. כשבועיים לאחר מכן בפתחו גם כ-1,200 עובדי מפעלי ים המלח בשביתה לאחר שההנהלה סירבה להסיר את האיום לפטר 135 מעובדיה. אל מחאתם של עובדי קבוצת כיל הצטרפו רבים ברחבי הארץ, ובכמה עיריות בדרום אף התקיימו שביתות הזדהות.