משרד הפרסום אדלר-חומסקי פיטר 20 עובדים

המשרד רשם בתקופה האחרונה ירידה בהיקפים של תקציבי עוגן ■ המנכ"ל המשותף אורי עיני: "אנחנו בעיצומו של שינוי המבנה הארגוני"

אורי עיני, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן
אורי עיני, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן

הקטנת תקציבי הפרסום של לקוחות עוגן בקבוצת אדלר-חומסקי מתחילה לגבות מחיר: ל"גלובס" נודע כי המשרד פיטר בשבועות האחרונים כ-20 עובדים.

באדלר-חומסקי מקווים להימנע מרעש תקשורתי שעלול לפגוע לכאורה במומנטום החיובי בו נמצא המשרד, ולכן המהלך מתבצע באופן הדרגתי מתחת לרדאר, ובמשרד מנסים לקשור אותו באופן חלקי לשינוי ארגוני שמתבצע.

אדלר-חומסקי סיכם שנה לא פשוטה, במהלכה ירדו היקפי הפרסום המתנהלים בו בכ-10%. הירידה בהיקפים נובעת בעיקר מהפחתה משמעותית של חלק מתקציבי העוגן של המשרד - המשמעותית שבהם היא קבוצת בזק. פלאפון חדלה מלפרסם לחלוטין, ובחודשים האחרונים ניכרת האטה גם בפעילות הפרסומית של חברת בזק עצמה.

לקוחה משמעותית נוספת שמוציאה פחות כסף דרך המשרד היא שופרסל, שעיקר הפעילות שלה בחודשים האחרונים התנהלה באמצעות גיתם. מדובר בתקציבים שהעבודה השוטפת עליהם דורשת הרבה כוח-אדם.

משא-ומתן למכירת מניות ל-WPP

נראה כי באדלר-חומסקי מנסים לשמור על פרופיל נמוך בכל הקשור לקיצוצים. אמנם ההתמודדות עם שוק חלש היא לא נחלת המשרד בלבד, אבל בשונה מכל השוק, אדלר-חומסקי נמצא בעיצומו של משא-ומתן למכירת מניות לקבוצת WPP, והאינטרס שלו בימים אלה הוא לשדר כוח ועוצמה.

לכן, רשמית טוענים במשרד כי חלק מהקיצוצים נובעים מהשינוי הארגוני שנערך בתחום הדיגיטל, במסגרתו הוקמה חברת פרסום נפרדת העוסקת בדיגיטל הנושאת את השם "מדיה קום אינטראקשן". החברה החדשה אמורה לעסוק בכל החלק המדיד בפרסום הדיגיטלי, בבאנרים רשתות חברתיות וכדומה, ואילו החלק התדמיתי של הדיגיטל הוכפף למחלקת הקריאייטיב.

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אנחנו בעיצומו של שינוי המבנה הארגוני. בתקופה האחרונה צמצמנו תקנים במשרד הפרסום לטובת תקנים במדיה קום אינטראקשן - זרוע הדיגיטל שאנחנו מקימים. חלק גדול מאותם עובדים שעוזבים אותנו עוברים לשם".