ייאוש פגש ייאוש

הערב: משדרי חדשות ועימותים של הרגע האחרון לפני הבחירות

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, פעור בלוח השידורים של ערוץ 2 הערב "חור" שלגביו לא נמסרו פרטים. האם יתמלא אותו חלל בעימות בין שני המועמדים המובילים לראשות הממשלה? קשה מאוד לנבא.

בחברות החדשות השונות טוענים כי בימים האחרונים השתנה מן הקצה לקצה היחס של אנשי ראש הממשלה כלפיהם: פתאום הם מחוזרים, פתאום מנסה ראש הממשלה נתניהו לקבל עוד כמה דקות מסך. הפער הקטן שפתחו עליו מתחריו בסקרים, הצליח לזעזע את מי שהיה בטוח שדי יהיה בנאום בקונגרס כדי להכריע סופית את הבחירות.

בשולי הדברים התפתחה לה פרשייה זוטא בין ראש הממשלה לערוץ 10, אחרי שנתניהו ביקש לקבוע מי יהיו מראייניו (או ליתר דיוק, לפסול אישית את רביב דרוקר מלראיין אותו) והערוץ - באומץ שנדמה כי נותר הנכס האחרון שלו - סירב.

לעומת זאת, ערוץ 2 ולשכת ראש הממשלה דווקא חיים עם זה בשלום, עד כדי כך שב"פגוש את העיתונות" התקיים "עימותון" בין הרצוג לנתניהו. זה היה כמובן בדיוק בתנאים של ראש הממשלה: בעוד הוא נמצא בלשכתו ומשדר ממלכתיות, נראה הרצוג כמו "עוד מועמד" שממהר מאולפן לאולפן.

בכל מקרה, המשפטים הספורים שהחליפו המועמדים ביניהם הוצגו מיד כ"עימות" - מילה שאני ממש לא בטוח שהיא מהלכת קסם על קהל הצופים כפי שהיא מסעירה את העיתונאים.

אז האם יהיה הערב עימות? נכון לרגע זה, התשובה היא לא. האם זה משנה? ובכן, אם היו טורחים בחברות החדשות השונות - שעמלות השכם והערב לספר לנו כמה שקוף יהיה האולפן החגיגי שלהם, כמה מצחיקה תהיה נבחרת הסאטירה שלהם וכמה מדויק יהיה הסקר שלהם - להישיר מבט אל עבר הצופים, הן היו רואות שאנחנו כבר מיואשים, שבעים מהפטפוטים שיוליכו אותנו שוב בדיוק למקום שבו אנו נמצאים.