גט טקסי: "לא נבצע הנפקה בבורסה בשנה וחצי הקרובות"

סמנכ"ל הכספים של גט טקסי, טל ברנר, "מוכן להתחייב רק על התעניינות ובחינת האופציה להנפקה"

שחר וייסר / צילום נמרוד מאי
שחר וייסר / צילום נמרוד מאי

חברה שעוררה סקרנות בעצם הגעתה לכנס בבורסה בלונדון היא גט טקסי, ששלחה לשם כנציג את סמנכ"ל הכספים שלה, טל ברנר. החברה המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מהמכשיר הנייד אמנם פועלת כשלוש שנים בלונדון, אך גם השיקה לפני שנה וחצי שירות בניו יורק, ורק לפני כחצי שנה השלימה גיוס של 150 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, קיימים וחדשים.

"אני שמח להיות בכנס ולשמוע", אומר ברנר, "יש לי כאן חברים ומכרים מהחברות שכבר הונפקו ונסחרות בלונדון", אך כשהוא נשאל ישירות על הנפקה בבורסה שם, הוא "מוכן להתחייב רק על התעניינות ובחינת האופציה". הוא מודה כי הבורסה הלונדונית "מאוד מעוניינת וממש עושה מאמצים למשוך מנפיקים", ומסכים כי היתרונות שלה ברורים: הקרבה הגיאוגרפית וההקלות הרגולטוריות. "אם טוב יותר להנפיק כאן או בניו-יורק? אני לא נכנס לעניין הזה".

אחר כך, בפאנל שבו הוא נוטל חלק, אומר ברנר: "אנחנו אוהבים את האקו-סיסטם של לונדון, את הסקטור הפיננסי פה. בכוונת החברה להכפיל את מצבת העובדים באנגליה עד סוף השנה. גט טקסי נבנתה מיומה הראשון כ'חברה ציבורית' - מבחינת ההתנהלות החשבונאית, הכנת הדוחות והביקורת לדוחות. זו התפיסה בקרב חברי ההנהלה, והם פועלים כאילו כל רגע נירשם למסחר".

כשנשאל מה יגרום לו לבחור בלונדון או בשוק אחר להנפיק בו, השיב ברנר: "סנטימנט חיובי קודם כל. אבל אני לא בטוח שהמשקיעים כאן יכולים להבין ולהעריך חברות מהסוג של גט טקסי. אמריקאים מתחברים לחלום של צמיחה גבוהה, בעוד שהבריטים הם שמרנים יותר".

וכשמתעניין מהקהל שאל אם ההנפקה עומדת להיות בקרוב או שבחברה יעדיפו לפנות שוב למשקיעים פרטיים, ענה ברנר: "לגט טקסי יש עוד 18 חודשים לפחות עד שתבצע הנפקה. אנחנו מסודרים עם השקעות פרטיות, אבל כשנרצה - נצא לציבור".

טל ברנר / צילום: רונן בוידק
 טל ברנר / צילום: רונן בוידק