מניית היום: מזנקת כ-19% בעקבות הצלחה בניסוי חשוב

קולפלנט הכפילה ערכה מתחילת השנה ■ בין הסיבות לזינוק במניית הביומד המייצרת קולגן אנושי: כניסת אביו של המיליארדר טדי שגיא כבעל עניין בחברה, והצלחה בניסוי לג'ל לטיפול בפצעים כרוניים

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד קולפלנט , שפיתחה צמח טבק המייצר את חלבון הקולגן האנושי ומפתחת על בסיס הקולגן הזה מגוון של מוצרים רפואיים, הודיעה היום על תוצאות ביניים מוצלחות בניסוי קטן ולא מבוקר באחד המוצרים המובילים שלה, ג'ל לטיפול בפצעים כרוניים קשי ריפוי.

מניית קולפלנט עלתה במהלך היום ביותר מ-15% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-110 מיליון שקל, כאשר מתחילת השנה ועד היום הכפילה מניית קולפלנט את ערכה. בין הסיבות לעליות בתקופה האחרונה - כניסתו של איש העסקים עמי שגיא (אביו של המיליארדר טדי שגיא) כבעל עניין בחברה (6.8% מההון), וכן החלטת החברה להירשם למסחר בארה"ב באמצעות ADR, איגרת העוקבת אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה.

המוצר שנבחן בניסוי הנוכחי מוכר כמכשור רפואי ולא כתרופה. הניסוי בוצע בקופות חולים בישראל, ללא קבוצת ביקורת, בחולים הסובלים מפצעים כרוניים קשי ריפוי בכף הרגל. תוצאות הניסוי עד כה מראות כי לאחר טיפול חד פעמי במוצר, ומעקב של ארבעה שבועות, נסגרו הפצעים אצל מרביתם של עשרת החולים שטופלו.

תוצאות אלו נחשבות לטובות משיטות טיפול קיימות במוצר, אך מדובר עדיין בניסוי ראשוני ומוגבל. החברה תגייס עוד עשרה חולים לניסוי זה, ובכוונתה לרשום אותו לשיווק באירופה כבר השנה ולהתחיל במכירות השנה, בעיקר על סמך תוצאות הבטיחות הטובות מן הניסוי הנוכחי. במקביל, עורכת החברה ניסוי במוצר נוסף שלה, לריפוי דלקות בגידים, גם הוא מיועד להגיע לשוק האירופי השנה. תחילת מכירות פירושה בדרך כלל עלייה בהוצאות החברה, בעיקר בתחום השיווק. לקולפלנט היו נכון לסוף הרבעון השלישי של 2014 בקופת המזומנים כ-14 מיליון שקל, ואין לה עדיין הכנסות.