הכספים למשתתפות הצ'מפיונס יצמחו ל-1.25 מיליארד אירו

כך הודיע מזכ"ל אופ"א בקונגרס הארגון שנערך בימים אלו בווינה, אוסטריה; אשתקד התחלקו הקבוצות ששיחקו בליגת האלופות ב-904.6 מיליון אירו ■ גם הליגה האירופית תקבל החל מהעונה הבאה תוספת משמעותית

ריאל מדריד חוגגת זכייה בצ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס
ריאל מדריד חוגגת זכייה בצ'מפיונס ליג / צלם: רויטרס

מכירת זכויות שידור ברחבי העולם במחירים משודרגים, בנוסף לחתימה על חוזי חסות גבוהים יותר עם הספונסרים - תוביל את אופ"א לחלק החל מעונת המשחקים הבאה (2015/16) כספים גדולים יותר משמעותית לקבוצות שישתתפו במפעלים האירופיים - ליגת האלופות והליגה האירופית.

בקונגרס אופ"א, שנערך בימים אלו בווינה, אוסטריה - חשף ג'יאני אינפנטינו, מזכ"ל הארגון, כי "בשלוש השנים הבאות יקבלו הקבוצות שישתתפו בצ'מפיונס 1.25 מיליארד אירו לעונה, ואלו שיתמודדו בליגה האירופית יתחלקו ב-380 מיליון אירו". הסכומים הללו יהיו תקפים למעגל העונות 2015/16-2017/18.

כהשוואה, בעונה הקודמת עמדה העוגה של קבוצות הצ'מפיונס ליג על 904.6 מיליון אירו, ואילו בליגה האירופית על 209 מיליון אירו. אשתקד הייתה זו ריאל מדריד, שזכתה באלופות - שגרפה את הסכום הגדול ביותר: 57.4 מיליון אירו. כל אחת מ-32 הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים באלופות קיבלה תמלוגים מינימליים של 8.6 מיליון אירו.