אחרי ה"שיימינג": מעודדים את הישראלי היפה על פני המכוער

אחרי שהקים עמוד פייסבוק בשם "נלחמים בישראלי המכוער", מנכ"ל הדקה ה-90 שחר תורג'מן מקים עמוד נוסף בשם "אנחנו הישראלי היפה", שבו מועלים סיפורים וסרטונים המתעדים התנהגות למופת של ישראלים

סרטון השוקולד במטוס בטיסת ישראייר לוורנה יצר כדור שלג שהלך והתגלגל במרחבי האינטרנט וגרר שיתופים רבים ותגובות לא מעטות על תופעת הישראלי המכוער. אמנם התנהגות ברוטאלית היא לא דבר חדש במחוזותינו, אבל תופעת ה"שיימינג" (Shaming - ביוש בפומבי), שבה מצלמים ישראלים שחורגים מהנורמה המקובלת ומתנהגים שלא כפי שהיה מצופה מהם, הלכה וצברה תאוצה עם עוד ועוד סרטונים.

בחברת התיירות הדקה ה-90 הקימו לפני כשבועיים עמוד פייסבוק תחת השם "נלחמים בישראלי המכוער", מתוך רצון להציג סרטונים נוספים ולעודד אנשים לשתף אותם, כצעד מניעתי כדי לנסות ולהרתיע אנשים מהתנהגות ברוטאלית בציבור. "יש פה אפקט הרתעה, מתוך הבנה שאולי יש מתעד פוטנציאלי שעלול לבייש אותך אם התנהגת בצורה לא ראויה", הסביר השבוע מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, בשיחה עם "גלובס".

תורג'מן החליט אתמול כי כדי להילחם בתופעה, שווה לתת אור גם לצד השני של התנהגות הישראלי, וכך השיקה הדקה ה-90 עמוד פייסבוק בשם "אנחנו הישראלי היפה", שבו מועלים סיפורים וסרטונים שמתעדים התנהגות למופת של ישראלים.

לדברי תורג'מן, אחרי כמה שבועות שהעמוד "נלחמים בישראלי המכוער" הוצף בסרטונים קשים לצפייה, הבנו כי חשוב גם לחשוף את ההתנהגויות של הישראלי היפה - שלשמחת כולנו הוא הרוב בישראל. באמצעות הפומביות של המעשים, הצלחנו לעלות את התופעה לסדר היום הציבורי וליצור שיח עוין ולא מקבל עבור אותם ישראלים מכוערים".

לדבריו, "המטרה בפתיחת עמוד הפייסבוק עבור הישראלי היפה היא ברורה - הגברת המוטיבציה עבור התנהגויות מכבדות ומעוררות השראה, שישפרו את התדמית של הישראלים בארץ ובעולם".