בין המועמדים ליו"ר רשות השידור: דורון שורר ויצחק קאול

יפה ויגודסקי, שהתמודדה על תפקיד במליאת תאגיד השידור החדש, החליטה להסיר את מועמדותה

דורון שורר / צילום: תמר מצפי
דורון שורר / צילום: תמר מצפי

דורון שורר, ששימש כיו"ר הבנק החברתי, מועמד לתפקיד יו"ר רשות השידור. ל"גלובס" נודע כי שורר הופיע בפני ועדת האיתור בראשות השופט עזרא קמא. עוד הופיע בפני הוועדה מנכ"ל בזק לשעבר, יצחק קאול.

השניים הם מהשמות הבכירים יחסית שהופיעו בפני הוועדה שאמורה לקבוע את חברי מליאת תאגיד השידור הציבורי החדש לכשיקום בספטמבר 2015, לכל הפחות. עוד הופיע בפני הוועדה לפני מספר שבועות מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, גיל עומר, שנחשב למועמד מועדף לתפקיד.

בתוך כך נודע כי יו"ר קרן מעגלים, יפה ויגודסקי, שהתמודדה על תפקיד במליאת תאגיד השידור החדש, החליטה להסיר את מועמדותה. לדברי ויגודסקי, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית לשעבר, היא הגיעה להחלטה משום שקיבלה "הצעה שלא יכולתי לסרב לה".

לפני מספר שבועות מונה מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, לתפקיד מנכ"ל ההקמה של תאגיד השידור הציבורי החדש, ולמעשה הקדים בכך את מינוי הגוף המפקח, שהוא דירקטוריון התאגיד עצמו.

במסגרת חלוקת התיקים בממשלה המתגבשת עולה גם שאלת עתידו של תיק הממונה על ביצוע חוק רשות השידור. לאורך השנים היה התיק נפרד מתיק התקשורת, למרות שבממשלה היוצאת החזיק בשני התיקים יחד גלעד ארדן.

שר הפנים ארדן הבהיר בחודשים האחרונים כי יהיה התיק אשר ימונה לו בממשלה הבאה, בכוונתו לדרוש להמשיך להחזיק בתיק רשות השידור, על מנת להשלים את הרפורמה בשידור הציבורי.