היצרנים הקטנים: 83% מהעובדים מרוויחים מעל שכר המינימום

התאחדות המלאכה והתעשייה: רק 10% יושפעו מהעלאת שכר המינימום

עובדים במפעל / צילום: שאטרסטוק
עובדים במפעל / צילום: שאטרסטוק

ניתוח של התאחדות המלאכה והתעשייה, שמייצגת את היצרנים הקטנים, מעלה כי 83% מהמועסקים בה משתכרים מעל 4,650 שקל - שכר המינימום העדכני החל ממחר. מנתונים שנמסרו היום (ג') עולה כי מדובר בשכר בסיס, שאינו כולל תוספות.

הנתונים מבוססים על סקר שערכה ההתאחדות בקרב כ-50 יצרנים קטנים, טרם נחתם ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים על העלאת שכר המינימום. מנתוני ההתאחדות עולה, כי 63% מהעסקים מעריכים כי לא יושפעו מהעלאת שכר המינימום; 22% מהעסקים דיווחו כי בתום תהליך עדכון שכר המינימום יצטרכו לעדכן גם את שכרם של עובדים המשתכרים כיום עד 5,000 שקל; ו-10% מהם אמרו כי יידרשו לעדכן את שכרם של המרוויחים עד לרמה של 5,200 שקל.

75% מהיצרנים הקטנים הודיעו כי המתווה המדורג להעלאת שכר המינימום לא יוביל אותם למצב של פיטורי עובדים. עם זאת, 25% מעסקים אלה העריכו כי עד 2017 יאלצו לפטר עובדים בעקבות התייקרות כוח העבודה לצד ירידות בביקוש ותחרות בשווקים. על פי הערכת ההתאחדות, בתקופה זו יפוטרו כ-2,800 עובדים.

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, אמר היום ל"גלובס": "השכר הגבוה יחסית בתעשייה, בניגוד לדימוי הציבורי השלילי שיש לעבודה במפעלים, מעיד גם על ההזדמנות של צעירים בעלי כישורים טכניים ללמוד מקצוע בעל עניין תוך אפשרות להתקדם ולהתפרנס היטב".