אחרי עשור: אדלר-חומסקי וצ'מפיון מוטורס נפרדים

באדלר החליטו לוותר על התקציב בעקבות הכוונה להוסיף משרד נוסף למערך הפרסום של החברה

לאחר כמעט עשור של פעילות משותפת, ההתקשרות בין יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס ומשרד הפרסום אדלר-חומסקי מגיעה לקיצה.

ל"גלובס" נודע כי לפני ימים ספורים הודיעה הנהלת החברה לאדלר-חומסקי על כוונתה לצרף משרד פרסום שלישי למערך הפרסום שלה. הכוונה הייתה שהנתח של המשרד החדש יבוא על חשבונו של אדלר-חומסקי. במשרד העדיפו שלא ליישר קו והחליטו לוותר לגמרי על התקציב.

אברהם נכנס לתמונה

אדלר-חומסקי נכנס למערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס ב-2005. באותה תקופה גם הצטרף אליו משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. אדלר קיבל לטיפולו את המותגים סיאט, סקודה ואאודי; ופוגל קיבל את תקציב פולקסוואגן. אדלר-חומסקי רצו לטפל במלוא התקציב ועשו עם השנים לא מעט ניסיונות כדי לזכות בו, אך בחברה לא נטו למהלך שישים את כל המותגים במשרד אחד.

בשנים שחלפו נחלש פוגל-אוגילבי, ובצ'מפיון בחנו לאורך זמן מספר אלטרנטיבות של משרדים שיחליפו אותו בטיפול במותג פולקסוואגן. תקציבי רכב נחשבים לתקציבי פרסום אסטרטגיים ואטרקטיביים, אך המבחר שעמד בפני צ'מפיון מוטורס היה מצומצם יחסית. רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר טיפלו אז בתקציב רכב, ומבין משרדי העשירייה הראשונה היחידים באותה עת שהיו ללא תקציב רכב היו ראובני-פרידן וגיתם BBDO.

בסופו של דבר לא רק שמלוא התקציב הועבר לאדלר-חומסקי, אלא שאף ניתן להם אישור לטפל במסגרת הקבוצה בתקציב המתחרה של סובארו.

כשהחלה החברה לבחון משרד פרסום נוסף, התברר כי מצבה אפילו מסובך יותר מבעבר: ראובני וגיתם כבר היו תפוסים לאחר שקיבלו בינתיים תקציבי רכב. בסופו של דבר הוחלט להעביר את התקציב למשרד הפרסום אברהם, שאמנם החזיק אז במותג רכב אחר, אבל העדיף לוותר עליו.

צ'מפיון מוטורס עברה בחודשים האחרונים שינויים משמעותיים בהנהלה. המשמעותי שבהם היה עזיבתו של המנכ"ל הקודם אבי צור, כשלנעליו נכנס דן אורנשטיין. אורנשטיין החליף את כל מנהלי המותגים וקיצץ בתקציבי הפרסום.

באדלר-חומסקי סירבו להתייחס לידיעה.