קרן TV FORMAT FUND תשקיע 5 מיליון שקל בפסטיבל מיפ

הקרן, בראשות אלון דולב, תשיק 3 פורמטים חדשים ו-5 פורמטים נוספים, אשר בהם היא רכשה החזקות במסגרת הסכם מול חברת ארצה הפקות

אלון דולב / צילום: איל יצהר
אלון דולב / צילום: איל יצהר

קרן TV FORMAT FUND הישראלית, מיסודה של רוביקון, השקיעה יותר מ-5 מיליון שקל בפורמטים שתציג ביריד הטלוויזיה מיפ, אשר ייערך בשבוע הבא בקאן שבריביירה הצרפתית.

הקרן, בראשותו של אלון דולב, תשיק 3 פורמטים חדשים ו-5 פורמטים נוספים, אשר בהם היא רכשה החזקות במסגרת הסכם מול חברת ההפקה והפיתוח "ארצה הפקות".

עד כה, על-פי הקרן, היא השקיעה כספים ב-12 פורמטים בסך-הכול, אשר הוצגו ביריד התוכן החצי-שנתי בשנה האחרונה.

עם הקמת הקרן, בראשית שנת 2014, הצהירה קרן רוביקון כי תשקיע סכום עצום של 55 מיליון דולר בפורמטים ישראליים. לצד דולב, יזם מרכזי של הקרן הוא אמיר ברמלי, מייסד רוביקון, שבאחרונה נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים, בשל חשד לשורה של עבירות ניירות ערך. למרות זאת, בקרן מבהירים כי אין לכך כל השפעה על פעילות ההשקעה והפצת התוכן שלה.

שלושת הפורמטים החדשים בהשקעת הקרן, שיוצגו במיפ, הם ריאליטי בשם "SOFA SURVIVORS", בפיתוחם של שי ברמלי ואורי דרור; "HIGH RISE LOVE" של "ארצה הפקות", שי אינס ודפנה פרנר; ו-"I SPY" של סטודיו גלאם.

חמשת הפורמטים הקיימים שבהם השקיעה הקרן הם תוכניות הדוקו-ריאליטי "גולשי ספות" (המשודרת בימים אלה בהוט), "כוח סבתות" (ערוץ 10), "איך להיות", "בובות" וסדרת הדרמה "אחת אפס אפס" - כולן מבית "ארצה הפקות".

המודל העסקי מאחורי הקרן מאפשר ליוצרים ולמפיקים לפנות ישירות לשוק הבינלאומי, ללא צורך בשידור בישראל, ומאפשר להם להתמקד ביצירה לבדה, כשהמאמץ התפעולי וגיוס התקציבים מוטל על הקרן.